I_EP_I_FP - MATEMATYKA

 

 

18.06

25_Temat: Średnia arytmetyczna i średnia ważona. 

 

- przeczytaj teorię ze strony 179 w podręczniku i zapisz z tej samej strony w zeszycie ramkę WAŻNA WIADOMOŚĆ

- na podstawie Przykł.1/179 wykonaj Ćw.1/179

- na podstawie Przykł.2/180 wykonaj Ćw.2/181

 

- na podstawie Przykł.1/183 wykonaj Ćw.1/183

- zapisz w zeszycie ramkę WAŻNA WIADOMOŚĆ ze strony 184

- na podstawie Przykł.2/184 wykonaj Ćw.2/184

.......................................................................................................................................................................

 

 

 

04.06; 16.06

23/24_Temat: Funkcja liniowa – powtórzenie i sprawdzenie wiedzy.

 

1 godzina lekcyjna

 

- rozwiąż w zeszycie ZADANIA PODSUMOWUJĄCE ze strony 176 w podręczniku; wykorzystaj do tego poznane poprzednio wiadomości z tego działu; to znaczy odnieś się przy tym do rozwiązanych w książce a też przez ciebie zadań na minionych lekcjach

 

2 godzina lekcyjna

 

- rozwiąż samodzielnie bez książki i zeszytu zadania z rozdziału SPRAWDŹ, CZY POTRAFISZ (podręcznik, strona 177)

- korzystając z odpowiedzi dokonaj samodzielnie poprawy pracy; przeanalizuj swoje błędy i ich przyczyny

- dokonaj procentowej oceny swojej pracy (skalę ocen przedmiotów ścisłych w naszej szkole możesz znaleźć na stronie internetowej naszej szkoły); wystaw sobie w miarę obiektywną ocenę

- wyślij opracowanie swoich wyników dla mnie do wglądu; nie obawiaj się, że otrzymasz za to ocenę niedostateczną; w tym przypadku oceniana będzie raczej twoja aktywność w zdobywaniu wiedzy

.......................................................................................................................................................................

 

 

 

02.06

22_Temat: Co się liczy w firmie?

 

- proszę wnikliwie przeanalizować teorię ze strony 174 w podręczniku, a w szczególności PRZYKŁADOWĄ ANALIZĘ FINANSOWĄ z niniejszej strony

 

- na podstawie tej teorii proszę postarać się wykonać wszystkie ZADANIA BRANŻOWE ze strony 175 (proszę nie pisać samego wyniku – ważniejsze są obliczenia i opis do nich, nawet, jeśli nie będą one do końca poprawne)

 

- wyniki swojej pracy przesyłacie jak zwykle w postaci zdjęć do wglądu na naszego maila: nasze14prace@gmail.com

.......................................................................................................................................................................

 

 

26.05; 28.05

 

20/21_Temat: Interpretacja geometryczna układów równań liniowych. 

 

1 godzina (26.05):

 

- przeanalizuj NA POCZĄTEK strona 168 w podręczniku

- na podstawie Przykł.1/168 wykonaj Ćw.1ab/169 (możesz zrobić to według polecenia w ćwiczeniu, lub według polecenia we wcześniejszym przykładzie)

- przeanalizuj To się liczy! Ze strony 169 i spróbuj wykonać ZADANIE BRANŻOWE – przynajmniej przeanalizuj to ustnie bez pisemnego rozwiązywania

 

2 godzina (28.05):

 

- przeczytaj teorię ze strony 170 w podręczniku

- zapisz w zeszycie ramkę WAŻNA WIADOMOŚĆ ze strony 170

- na podstawie Przykł.2/170 rozwiąż Ćw.2/171

- ewentualne zapytania proszę kierować telefonicznie lub mailowo

.......................................................................................................................................................................

 

 

 

19.05; 21.05

 

18/19_Temat: Wyznaczanie wzoru funkcji liniowej. 

 

PIERWSZA GODZINA (19.05):

 

- czytamy NA POCZĄTEK strona 164

- na podstawie Przykł.1/164 wykonujemy Ćw.1/164

- na podstawie Przykł.2/165 wykonujemy Ćw.2/165

 

DRUGA GODZINA (21.05):

 

- na podstawie Przykł.3/165 wykonujemy Ćw.3ab/166

- zapoznajemy się i zapisujemy w zeszytach ramkę strona 166

- na podstawie Przykł.4/166 wykonujemy Ćw.4a/167

- na podstawie Przykł.5/167 wykonujemy Ćw.5a/167

.......................................................................................................................................................................

 

 

14.05

17_Temat: Współczynnik kierunkowy prostej. 

 

- przeczytajcie NA POCZĄTEK ze strony 161 oraz zapiszcie w zeszycie z tej samej strony ramkę WAŻNA WIADOMOŚĆ 

- na podstawie Przykł.1/161 wykonajcie Ćw.1/162

- zapiszcie w zeszycie ramkę ze strony 162

- na podstawie Przykł.2/162 wykonajcie Ćw.2/162

- zdjęcia swoich prac wyślijcie do sprawdzenia

 

 

 

12.05

16_Temat: Monotoniczność funkcji liniowej.

 

- jest to krótki temat, który mówi o znaczeniu współczynnika kierunkowego a w funkcji liniowej, której wzór ma postać: y=ax+b

- przeczytajcie NA POCZĄTEK str.159 w podręczniku

- zapiszcie w zeszytach zieloną ramkę ze str.159

- na podstawie Przykł.1/159 wykonajcie Ćw.1/159 (bez porządkowania rosnąco liczb).

- na podstawie Przykł.2/160 wykonajcie Ćw.2/160 (wszystko możecie wykonać w jednym układzie współrzędnych stosując trzy różne kolory dla poszczególnych punktów).

- wykonajcie Zad.1ab/160 – jest to zasadniczo powtórzenie z poprzednich lekcji

- zdjęcia swoich prac jak zwykle prześlijcie do sprawdzenia

 

 

 

07.05

15_Temat: Punkty przecięcia prostej z osiami OX i OY. 

 

- przeczytaj NA POCZĄTEK ze strony 156 i zapisz do zeszytu zieloną ramkę ze strony 156

- na podstawie Przykł.1/156 wykonaj Ćw.1.1./156

- na podstawie Przykł.3/158 wykonaj Ćw.3.1./158

- nie zapomnijcie opisywać wykonywane polecenia w zeszycie, np. zapisanie danej funkcji oraz zapisanie, co robicie z tą funkcją!!!

 

 

 

05.05

14_ Temat: Wykres funkcji liniowej.

 

- zapisz w zeszycie ramkę z podręcznika strona 151 (określenie funkcji liniowej) oraz przykładowy wykres funkcji

  liniowej (może być ten nad ramką)

- na podstawie Przykł. 1/151 wykonaj Ćw.1/151

- na podstawie Przykł. 2/152 wykonaj Ćw.2a,c,d,e/152

- na podstawie Przykł. 3/153 wykonaj Ćw.3/153 (może być zrobione w jednym układzie współrzędnych)

- zapisz górną ramkę ze strony 154, a pod nią wykonaj wykres z Przykł.4/153 (KROK 2)

- na podstawie Przykł. 6/154 wykonaj Ćw.6a/155

 

 

30.04

13_Temat: Funkcje – powtórzenie i sprawdzenie wiedzy (2).

 

2 godzina

- ponownie przypomnij sobie wiadomości z rozdziału FUNKCJE

- następnie SAMODZIELNIE (BEZ ZAGLĄDANIA DO PODRĘCZNIKA) postaraj się rozwiązać zadania ze strony 149 – SPRAWDŹ, CZY POTRAFISZ.

- korzystając ze strony 233 (rozwiązania zadań) dokonaj samo sprawdzenia i samooceny swoich wiadomości; krótko opisz, które zadania udało ci się wykonać poprawnie, które częściowo, a których w ogóle nie wykonałeś/wykonałaś;

- to podsumowanie prześlij do wglądu

 

- postaraj się jeszcze raz powtórzyć te wiadomości i umiejętności, z którymi miałeś/miałaś największe problemy

 

 

 

28.04.

12_Temat: Funkcje – powtórzenie i sprawdzenie wiedzy (1).

 

1 godzina

- przypomnij sobie podstawowe wiadomości z rozdziału FUNKCJE

- korzystając z powtórzonych wiadomości przejdź do strony 148 w podręczniku i postaraj się rozwiązać jak najwięcej ZADAŃ PODSUMOWUJĄCYCH; w razie trudności wyszukaj w podręczniku przykłady podobne już rozwiązane

- swoje rozwiązania prześlij do wglądu

 

 

 

23.04

11_Temat: Funkcje – zastosowanie.

 

- przeczytaj uważnie i ze zrozumieniem podręcznik str.146-147

- wykonaj w zeszycie ZADANIE BRANŻOWE 4/147

- wyślij jego zdjęcie do sprawdzenia

 

 

 

21.04

10_Temat: Symetria wykresu względem osi OX lub OY.

 

- przeczytaj NA POCZĄTEK (str.142 w podręczniku – spróbuj wykonać to zadanie)

- zapisz w zeszycie zieloną ramkę str.142

- na podstawie PRZYKŁADU 1/142 wykonaj w zeszycie ĆWICZENIE 1.2.a/143.

- zapisz w zeszycie zieloną ramkę str.144

- na podstawie PRZYKŁADU 2/144 wykonaj w zeszycie ĆWICZENIE 2.2.b/145.

- w razie konieczności przypomnij sobie najpierw pojęcia: dziedzina, zbiór wartości, miejsce zerowe, monotoniczność funkcji;

- prace prześlij jak zwykle do wglądu. 

 

 

16.04

9_Temat: Przesuwanie wykresu wzdłuż osi OX.

 

- przeczytaj teorię w podręczniku strona 139

- zapisz w zeszycie ramkę str.139

- na podstawie Przykładu 1/139 wykonujemy Ćwiczenie 1/139

- na podstawie Przykładu 2/140 wykonujemy Ćwiczenie 2/140

- na podstawie Przykładu 3/140 wykonujemy Ćwiczenie 3/141

 

- prace wysyłamy jako zdjęcia do sprawdzenia

 

 

07.04

8_Temat: Funkcja - powtórzenie dotychczasowych poznanych wiadomości.


Proszę przypomnieć sobie i powtórzyć wszystkie poznane do tej pory wiadomości dotyczące funkcji.
Proszę nadrobić w zeszytach wszystkie zaległości z działu FUNKCJA i przesłać mi zaległe prace do sprawdzenia.

 

 

02.04

7_Temat: Przesuwanie wykresu wzdłuż osi OY.

 

- proszę zapoznać się z podręcznikiem str.136-138

- pod tematem proszę zapisać ramkę zieloną z teorią str.136

- w zeszycie pod ramką proszę przepisać Przykład 1/136 z jego rozwiązaniem (wykresy też przerysowujemy; pamiętajcie, że te niebieskie krzywe zwane parabolami są symetryczne względem osi OY, tzn. ich ramiona z obu stron są równoodległe od osi OY – dlatego proszę wykonać w miarę staranne rysunki)

- q jest to odległość, na jaką jest przesunięty wykres od punktu O(0,0) wzdłuż osi OY (w dół lub w górę w zależności od znaku liczby q)

- na koniec proszę analogicznie wykonać Ćwiczenie 1/137

- proszę uważnie przeanalizować pozostałe rozwiązane przykłady

- zdjęcia swoich prac proszę przesłać do mnie 

 

 

31.03

6_Temat: Odczytywanie własności funkcji z wykresu.

 

- powtarzamy pojęcie wartości funkcji (przypominam: jest to zbiór y-ków) oraz argumentów funkcji (jest to zbiór x-ów) – proszę określenia tych pojęć zapisać także w zeszytach

-  Czytamy ze zrozumieniem: podr. str. 131-132

- zapisujemy w zeszytach ramki zielone (str.131, 132) oraz szarą ramkę (podpowiedź – str.133)

- na podstawie Przykł.1/131 wykonaj Ćw.1/131

- na podstawie Przykł.2/132 wykonaj Ćw.2/132

- na podstawie Przykł.3/133 wykonaj Ćw.3/133

- na podstawie Przykł.4/134 wykonaj Ćw.4/134

 

 

26.03

5_Temat: Monotoniczność funkcji

 

- zapoznaj się z podręcznikiem str.126-129

- w zeszytach zapisz wszystkie ramki

- pod pierwszymi trzema ramkami (pod każdą z osobna) narysuj wykres przedstawiający funkcję kolejno: rosnącą, malejącą i stałą (możesz przykłady te znaleźć też w Internecie).

- na podstawie Przykł.1/126 wykonaj Ćw.1/127

- na podstawie Przykł.2/127 wykonaj Ćw.2/127

- na podstawie Przykł.5/129 wykonaj Ćw.5/130

 

 

24.03

4_Temat: Miejsce zerowe funkcji

 

- przypominamy pojęcie argumentu funkcji i wartości funkcji

- czytamy podręcznik str.124

- zapisujemy w zeszycie: Określenie miejsca zerowego (ramka zielona str.124)

- czytamy: Przykł.1/124 i wykonujemy na jego podstawie ćwiczenia: Ćw.1/124

- czytamy: Przykł.2/124 i wykonujemy na jego podstawie ćwiczenia: Ćw.2/125

- wykonujemy w zeszycie: ZADANIE 1/125

(PRZYPOMNIENIE: aby policzyć zbiór wartości funkcji dla danej dziedziny, należy do wzoru funkcji podstawić osobno każdy argument i wyliczyć z tego daną wartość funkcji, czyli y)

Np. wzór funkcji: y=f(x)=4x – 2

Pierwszy argument dziedziny: x = -3 

Wartość funkcji dla tego argumentu: y=f(-3)= 4*(-3) – 2 = -12 – 2 = -14

Podobnie postępujemy dalej dla argumentów: -2, -1, 1, 2, 3

Na podstawie tego wykonujemy tabelę i wykres. Pierwszy punkt wykresu będzie miał zatem współrzędne (x,y)=(-3,-14)

Rozwiązania swoich zadań możecie wysyłać jako zdjęcia na maila ze strony internetowej z informatyki:

nasze14prace@gmail.com

 

 

19.03

3_Temat: Wykres funkcji.

 

- czytamy podręcznik str.118

- zapisujemy w zeszycie: Określenie wykresu funkcji (ramka zielona str.118)

- przypominamy pojęcia: argument funkcji i wartość funkcji – wcześniejsze lekcje

- czytamy: Przykł.1/118 i wykonujemy na jego podstawie ćwiczenia: Ćw.1.1,1.2,1.3/119

- czytamy: Przykł.2/120 i wykonujemy na jego podstawie ćwiczenia: Ćw.2a/120

- czytamy: Przykł.3/121 i wykonujemy na jego podstawie ćwiczenia: Ćw.3a/121

Przykł.4/122; Ćw.4a/122 – w zeszycie dla CHĘTNYCH*.

 

 

17.03

2_Temat: Układ współrzędnych.

 

- czytamy podręcznik str.115-117

- zapisujemy w zeszycie: Określenie układu wsp.(ramka str.115) oraz górną ramkę str.116

- na podstawie przykładu 1/115 i przykładu 2/116 wykonujemy w zeszycie: ĆWICZENIE 1/115 (1.1.;1.2.) oraz ĆWICZENIE 2/116.

PROSZĘ O STARANNE WYKONYWANIE RYSUNKÓW I STARANNY ZAPIS W ZESZYCIE.

 

 

12.03

1_Temat: Obliczanie wartości funkcji

 

Czytamy: podr. str. 112-113; Przykł.1/112; Przykł.2/113

Wykonujemy w zeszytach na podstawie przykładów lub w oparciu o definicję funkcji:

Ćw.1/112; Ćw.2/113; Zad.1/114

ZADANIE 1

 

MÓJ REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ 

 

W dowolnym edytorze tekstu wykonaj w 10 punktach swój regulamin pracowni komputerowej; pamiętaj o uzasadnieniu każdego punktu. Szata graficzna podniesie ocenę. Pracę wyślij na maila zapisanego obok.

 

UWAGA!

Możesz skorzystać z poniższych prezentacji w PDF lub znajdujących się niżej w Power Point.

Komputer_i_bhp2006.pdf
Adobe Acrobat Document 2.3 MB
REGULAMIN.pdf
Adobe Acrobat Document 312.3 KB
REGULAMIN.pps
Microsoft Power Point Presentation 464.0 KB
Komputer_i_bhp2006.pps
Microsoft Power Point Presentation 542.5 KB

ZADANIE 2

 

Zgodnie ze wzorem zamieszczonym w poniższym pliku jpg wykonaj w arkuszu kalkulacyjnym swój własny plan lekcji (dla swojej grupy). Wykonaj go tak, aby można było go w całości wydrukować i abyś mógł z niego wygodnie korzystać. Dokument zapisz pod nazwą wg. wzoru:

Jan_Kowalski_3.IIc i wyślij do sprawdzenia.

UWAGA! Zachowaj identyczne formatowanie (układ tekstu w tabeli)

Plan zajęć.jpg
JPG Image 266.9 KB
praca jednej z uczenic
PRZYKŁAD.jpg
JPG Image 185.0 KB

BUDOWA BAZY DANYCH w

Microsof Access 2007 - 2010

1.Tworzenie TABELI.pdf
Adobe Acrobat Document 260.5 KB
2.Tworzenie FORMULARZA.pdf
Adobe Acrobat Document 199.3 KB
3.WPROWADZANIE DANYCH.pdf
Adobe Acrobat Document 122.2 KB
4.Tworzenie KWERENDY.pdf
Adobe Acrobat Document 156.1 KB
5.Tworzenie RAPORTU.pdf
Adobe Acrobat Document 439.0 KB
6.Zapisywanie BAZY DANYCH.jpg
JPG Image 42.8 KB
DARMOWY EDYTOR HTML
ked.zip
Compressed Archive in ZIP Format 438.9 KB

Do lutowania układów scalonych zalecane jest używanie lutownic oporowych. Mają one mniejszą moc od lutownic transformatorowych, a także mniejsze groty, umożliwiające wykonywanie szybkiego i precyzyjnego lutowania. Układy scalone są wrażliwe na przegrzanie podczas lutowania.