I_EP_I_FP - MATEMATYKA
18.06
25_Temat: Średnia arytmetyczna i średnia ważona.
- przeczytaj teorię ze strony 179 w podręczniku i zapisz z tej samej strony w zeszycie ramkę WAŻNA WIADOMOŚĆ
- na podstawie Przykł.1/179 wykonaj Ćw.1/179
- na podstawie Przykł.2/180 wykonaj Ćw.2/181
- na podstawie Przykł.1/183 wykonaj Ćw.1/183
- zapisz w zeszycie ramkę WAŻNA WIADOMOŚĆ ze strony 184
- na podstawie Przykł.2/184 wykonaj Ćw.2/184
.......................................................................................................................................................................
04.06; 16.06
23/24_Temat: Funkcja liniowa – powtórzenie i sprawdzenie wiedzy.
1 godzina lekcyjna
- rozwiąż w zeszycie ZADANIA PODSUMOWUJĄCE ze strony 176 w podręczniku; wykorzystaj do tego poznane poprzednio wiadomości z tego działu; to znaczy odnieś się przy tym do rozwiązanych w książce a też przez ciebie zadań na minionych lekcjach
2 godzina lekcyjna
- rozwiąż samodzielnie bez książki i zeszytu zadania z rozdziału SPRAWDŹ, CZY POTRAFISZ (podręcznik, strona 177)
- korzystając z odpowiedzi dokonaj samodzielnie poprawy pracy; przeanalizuj swoje błędy i ich przyczyny
- dokonaj procentowej oceny swojej pracy (skalę ocen przedmiotów ścisłych w naszej szkole możesz znaleźć na stronie internetowej naszej szkoły); wystaw sobie w miarę obiektywną ocenę
- wyślij opracowanie swoich wyników dla mnie do wglądu; nie obawiaj się, że otrzymasz za to ocenę niedostateczną; w tym przypadku oceniana będzie raczej twoja aktywność w zdobywaniu wiedzy
.......................................................................................................................................................................
02.06
22_Temat: Co się liczy w firmie?
- proszę wnikliwie przeanalizować teorię ze strony 174 w podręczniku, a w szczególności PRZYKŁADOWĄ ANALIZĘ FINANSOWĄ z niniejszej strony
- na podstawie tej teorii proszę postarać się wykonać wszystkie ZADANIA BRANŻOWE ze strony 175 (proszę nie pisać samego wyniku – ważniejsze są obliczenia i opis do nich, nawet, jeśli nie będą one do końca poprawne)
- wyniki swojej pracy przesyłacie jak zwykle w postaci zdjęć do wglądu na naszego maila: nasze14prace@gmail.com
.......................................................................................................................................................................
26.05; 28.05
20/21_Temat: Interpretacja geometryczna układów równań liniowych.
1 godzina (26.05):
- przeanalizuj NA POCZĄTEK strona 168 w podręczniku
- na podstawie Przykł.1/168 wykonaj Ćw.1ab/169 (możesz zrobić to według polecenia w ćwiczeniu, lub według polecenia we wcześniejszym przykładzie)
- przeanalizuj To się liczy! Ze strony 169 i spróbuj wykonać ZADANIE BRANŻOWE – przynajmniej przeanalizuj to ustnie bez pisemnego rozwiązywania
2 godzina (28.05):
- przeczytaj teorię ze strony 170 w podręczniku
- zapisz w zeszycie ramkę WAŻNA WIADOMOŚĆ ze strony 170
- na podstawie Przykł.2/170 rozwiąż Ćw.2/171
- ewentualne zapytania proszę kierować telefonicznie lub mailowo
.......................................................................................................................................................................
19.05; 21.05
18/19_Temat: Wyznaczanie wzoru funkcji liniowej.
PIERWSZA GODZINA (19.05):
- czytamy NA POCZĄTEK strona 164
- na podstawie Przykł.1/164 wykonujemy Ćw.1/164
- na podstawie Przykł.2/165 wykonujemy Ćw.2/165
DRUGA GODZINA (21.05):
- na podstawie Przykł.3/165 wykonujemy Ćw.3ab/166
- zapoznajemy się i zapisujemy w zeszytach ramkę strona 166
- na podstawie Przykł.4/166 wykonujemy Ćw.4a/167
- na podstawie Przykł.5/167 wykonujemy Ćw.5a/167
.......................................................................................................................................................................
14.05
17_Temat: Współczynnik kierunkowy prostej.
- przeczytajcie NA POCZĄTEK ze strony 161 oraz zapiszcie w zeszycie z tej samej strony ramkę WAŻNA WIADOMOŚĆ
- na podstawie Przykł.1/161 wykonajcie Ćw.1/162
- zapiszcie w zeszycie ramkę ze strony 162
- na podstawie Przykł.2/162 wykonajcie Ćw.2/162
- zdjęcia swoich prac wyślijcie do sprawdzenia
12.05
16_Temat: Monotoniczność funkcji liniowej.
- jest to krótki temat, który mówi o znaczeniu współczynnika kierunkowego a w funkcji liniowej, której wzór ma postać: y=ax+b
- przeczytajcie NA POCZĄTEK str.159 w podręczniku
- zapiszcie w zeszytach zieloną ramkę ze str.159
- na podstawie Przykł.1/159 wykonajcie Ćw.1/159 (bez porządkowania rosnąco liczb).
- na podstawie Przykł.2/160 wykonajcie Ćw.2/160 (wszystko możecie wykonać w jednym układzie współrzędnych stosując trzy różne kolory dla poszczególnych punktów).
- wykonajcie Zad.1ab/160 – jest to zasadniczo powtórzenie z poprzednich lekcji
- zdjęcia swoich prac jak zwykle prześlijcie do sprawdzenia
07.05
15_Temat: Punkty przecięcia prostej z osiami OX i OY.
- przeczytaj NA POCZĄTEK ze strony 156 i zapisz do zeszytu zieloną ramkę ze strony 156
- na podstawie Przykł.1/156 wykonaj Ćw.1.1./156
- na podstawie Przykł.3/158 wykonaj Ćw.3.1./158
- nie zapomnijcie opisywać wykonywane polecenia w zeszycie, np. zapisanie danej funkcji oraz zapisanie, co robicie z tą funkcją!!!
05.05
14_ Temat: Wykres funkcji liniowej.
- zapisz w zeszycie ramkę z podręcznika strona 151 (określenie funkcji liniowej) oraz przykładowy wykres funkcji
liniowej (może być ten nad ramką)
- na podstawie Przykł. 1/151 wykonaj Ćw.1/151
- na podstawie Przykł. 2/152 wykonaj Ćw.2a,c,d,e/152
- na podstawie Przykł. 3/153 wykonaj Ćw.3/153 (może być zrobione w jednym układzie współrzędnych)
- zapisz górną ramkę ze strony 154, a pod nią wykonaj wykres z Przykł.4/153 (KROK 2)
- na podstawie Przykł. 6/154 wykonaj Ćw.6a/155
30.04
13_Temat: Funkcje – powtórzenie i sprawdzenie wiedzy (2).
2 godzina
- ponownie przypomnij sobie wiadomości z rozdziału FUNKCJE
- następnie SAMODZIELNIE (BEZ ZAGLĄDANIA DO PODRĘCZNIKA) postaraj się rozwiązać zadania ze strony 149 – SPRAWDŹ, CZY POTRAFISZ.
- korzystając ze strony 233 (rozwiązania zadań) dokonaj samo sprawdzenia i samooceny swoich wiadomości; krótko opisz, które zadania udało ci się wykonać poprawnie, które częściowo, a których w ogóle nie wykonałeś/wykonałaś;
- to podsumowanie prześlij do wglądu
- postaraj się jeszcze raz powtórzyć te wiadomości i umiejętności, z którymi miałeś/miałaś największe problemy
28.04.
12_Temat: Funkcje – powtórzenie i sprawdzenie wiedzy (1).
1 godzina
- przypomnij sobie podstawowe wiadomości z rozdziału FUNKCJE
- korzystając z powtórzonych wiadomości przejdź do strony 148 w podręczniku i postaraj się rozwiązać jak najwięcej ZADAŃ PODSUMOWUJĄCYCH; w razie trudności wyszukaj w podręczniku przykłady podobne już rozwiązane
- swoje rozwiązania prześlij do wglądu
23.04
11_Temat: Funkcje – zastosowanie.
- przeczytaj uważnie i ze zrozumieniem podręcznik str.146-147
- wykonaj w zeszycie ZADANIE BRANŻOWE 4/147
- wyślij jego zdjęcie do sprawdzenia
21.04
10_Temat: Symetria wykresu względem osi OX lub OY.
- przeczytaj NA POCZĄTEK (str.142 w podręczniku – spróbuj wykonać to zadanie)
- zapisz w zeszycie zieloną ramkę str.142
- na podstawie PRZYKŁADU 1/142 wykonaj w zeszycie ĆWICZENIE 1.2.a/143.
- zapisz w zeszycie zieloną ramkę str.144
- na podstawie PRZYKŁADU 2/144 wykonaj w zeszycie ĆWICZENIE 2.2.b/145.
- w razie konieczności przypomnij sobie najpierw pojęcia: dziedzina, zbiór wartości, miejsce zerowe, monotoniczność funkcji;
- prace prześlij jak zwykle do wglądu.
16.04
9_Temat: Przesuwanie wykresu wzdłuż osi OX.
- przeczytaj teorię w podręczniku strona 139
- zapisz w zeszycie ramkę str.139
- na podstawie Przykładu 1/139 wykonujemy Ćwiczenie 1/139
- na podstawie Przykładu 2/140 wykonujemy Ćwiczenie 2/140
- na podstawie Przykładu 3/140 wykonujemy Ćwiczenie 3/141
- prace wysyłamy jako zdjęcia do sprawdzenia
07.04
8_Temat: Funkcja - powtórzenie dotychczasowych poznanych wiadomości.
Proszę przypomnieć sobie i powtórzyć wszystkie poznane do
tej pory wiadomości dotyczące funkcji.
Proszę nadrobić w zeszytach wszystkie zaległości z działu
FUNKCJA i przesłać mi zaległe prace do sprawdzenia.
02.04
7_Temat: Przesuwanie wykresu wzdłuż osi OY.
- proszę zapoznać się z podręcznikiem str.136-138
- pod tematem proszę zapisać ramkę zieloną z teorią str.136
- w zeszycie pod ramką proszę przepisać Przykład 1/136 z jego rozwiązaniem (wykresy też przerysowujemy; pamiętajcie, że te niebieskie krzywe zwane parabolami są symetryczne względem osi OY, tzn. ich ramiona z obu stron są równoodległe od osi OY – dlatego proszę wykonać w miarę staranne rysunki)
- q jest to odległość, na jaką jest przesunięty wykres od punktu O(0,0) wzdłuż osi OY (w dół lub w górę w zależności od znaku liczby q)
- na koniec proszę analogicznie wykonać Ćwiczenie 1/137
- proszę uważnie przeanalizować pozostałe rozwiązane przykłady
- zdjęcia swoich prac proszę przesłać do mnie
31.03
6_Temat: Odczytywanie własności funkcji z wykresu.
- powtarzamy pojęcie wartości funkcji (przypominam: jest to zbiór y-ków) oraz argumentów funkcji (jest to zbiór x-ów) – proszę określenia tych pojęć zapisać także w zeszytach
- Czytamy ze zrozumieniem: podr. str. 131-132
- zapisujemy w zeszytach ramki zielone (str.131, 132) oraz szarą ramkę (podpowiedź – str.133)
- na podstawie Przykł.1/131 wykonaj Ćw.1/131
- na podstawie Przykł.2/132 wykonaj Ćw.2/132
- na podstawie Przykł.3/133 wykonaj Ćw.3/133
- na podstawie Przykł.4/134 wykonaj Ćw.4/134
26.03
5_Temat: Monotoniczność funkcji
- zapoznaj się z podręcznikiem str.126-129
- w zeszytach zapisz wszystkie ramki
- pod pierwszymi trzema ramkami (pod każdą z osobna) narysuj wykres przedstawiający funkcję kolejno: rosnącą, malejącą i stałą (możesz przykłady te znaleźć też w Internecie).
- na podstawie Przykł.1/126 wykonaj Ćw.1/127
- na podstawie Przykł.2/127 wykonaj Ćw.2/127
- na podstawie Przykł.5/129 wykonaj Ćw.5/130
24.03
4_Temat: Miejsce zerowe funkcji
- przypominamy pojęcie argumentu funkcji i wartości funkcji
- czytamy podręcznik str.124
- zapisujemy w zeszycie: Określenie miejsca zerowego (ramka zielona str.124)
- czytamy: Przykł.1/124 i wykonujemy na jego podstawie ćwiczenia: Ćw.1/124
- czytamy: Przykł.2/124 i wykonujemy na jego podstawie ćwiczenia: Ćw.2/125
- wykonujemy w zeszycie: ZADANIE 1/125
(PRZYPOMNIENIE: aby policzyć zbiór wartości funkcji dla danej dziedziny, należy do wzoru funkcji podstawić osobno każdy argument i wyliczyć z tego daną wartość funkcji, czyli y)
Np. wzór funkcji: y=f(x)=4x – 2
Pierwszy argument dziedziny: x = -3
Wartość funkcji dla tego argumentu: y=f(-3)= 4*(-3) – 2 = -12 – 2 = -14
Podobnie postępujemy dalej dla argumentów: -2, -1, 1, 2, 3
Na podstawie tego wykonujemy tabelę i wykres. Pierwszy punkt wykresu będzie miał zatem współrzędne (x,y)=(-3,-14)
Rozwiązania swoich zadań możecie wysyłać jako zdjęcia na maila ze strony internetowej z informatyki:
19.03
3_Temat: Wykres funkcji.
- czytamy podręcznik str.118
- zapisujemy w zeszycie: Określenie wykresu funkcji (ramka zielona str.118)
- przypominamy pojęcia: argument funkcji i wartość funkcji – wcześniejsze lekcje
- czytamy: Przykł.1/118 i wykonujemy na jego podstawie ćwiczenia: Ćw.1.1,1.2,1.3/119
- czytamy: Przykł.2/120 i wykonujemy na jego podstawie ćwiczenia: Ćw.2a/120
- czytamy: Przykł.3/121 i wykonujemy na jego podstawie ćwiczenia: Ćw.3a/121
Przykł.4/122; Ćw.4a/122 – w zeszycie dla CHĘTNYCH*.
17.03
2_Temat: Układ współrzędnych.
- czytamy podręcznik str.115-117
- zapisujemy w zeszycie: Określenie układu wsp.(ramka str.115) oraz górną ramkę str.116
- na podstawie przykładu 1/115 i przykładu 2/116 wykonujemy w zeszycie: ĆWICZENIE 1/115 (1.1.;1.2.) oraz ĆWICZENIE 2/116.
PROSZĘ O STARANNE WYKONYWANIE RYSUNKÓW I STARANNY ZAPIS W ZESZYCIE.
12.03
1_Temat: Obliczanie wartości funkcji
Czytamy: podr. str. 112-113; Przykł.1/112; Przykł.2/113
Wykonujemy w zeszytach na podstawie przykładów lub w oparciu o definicję funkcji:
Ćw.1/112; Ćw.2/113; Zad.1/114