KLASA I_G_BS
04.06; 18.06
12/13_Temat: Równania i nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą – sprawdzenie wiadomości i
umiejętności.
1 godzina lekcyjna
- wyszukaj w Internecie dowolnie wybrany test dotyczący rozdziału: „Równania i nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą”; proszę wybrać test przynajmniej na poziomie gimnazjalnym (może być test podstawowy na poziomie ponad gimnazjalnym)
- najpierw krótko przeanalizuj bez rozwiązywania go, czy jest on na twoim poziomie umiejętności, tzn. czy jesteś w stanie go rozwiązać;
- jeśli uważasz, że test jest w zasięgu twoich umiejętności, spróbuj go rozwiązać
2 godzina lekcyjna
- dokonaj analizy swojej pracy z poprzedniej lekcji; sprawdź, które zadania wykonałeś poprawnie
- przeanalizuj, których zadań nie rozwiązałeś i z jakich przyczyn
- dokonaj procentowej oceny swojej pracy (skalę ocen przedmiotów ścisłych w naszej szkole możesz znaleźć na stronie internetowej naszej szkoły); wystaw sobie w miarę obiektywną ocenę
- wyślij ten test oraz opracowanie swoich wyników dla mnie do wglądu; nie obawiaj się, że otrzymasz za to ocenę niedostateczną; w tym przypadku oceniana będzie raczej twoja aktywność w zdobywaniu wiedzy
.......................................................................................................................................................................
21.05; 28.05
10/11_Temat: Równania i nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą – powtórzenie i utrwalenie
poznanych wiadomości.
1 godzina:
- przypomnij sobie wiadomości dotyczące rozwiązywania równań i rozwiąż PIĘĆ WYBRANYCH przez siebie RÓWNAŃ z zadań utrwalających z podręcznika ze strony 71
2 godzina:
- powtórz sobie teorię ze strony 72 w podręczniku i rozwiąż Zadanie 6.11. str. 74
- rozwiąż TRZY dowolne nierówności z zadań powtórzeniowych ze strony 79.
.......................................................................................................................................................................
14.05
9_Temat: Nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą - zadania.
- przypomnij sobie rozwiązane przykłady z poprzedniej lekcji
- na podstawie Przykł.15/77 wykonaj Ćw.18/78
- na podstawie Przykł.16/78 wykonaj Ćw.19/78
- Jeśli nie będziesz potrafić rozwiązać żadnego powyższego przykładu, znajdź w Internecie cztery proste nierówności, które potrafisz rozwiązać i je rozwiąż w zeszycie; ewentualnie cztery rozwiązane przykłady przepisz do zeszytu i wyjaśnij po kolei ich rozwiązanie.
07.05
8_Temat: Nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą.
- przeczytaj całość tematu ze strony 74-77
- zapisz w zeszycie zieloną ramkę oraz szarą ramkę ze strony 75
- na podstawie Przykł.10/75 wykonaj Ćw.13/75
- przeczytaj Przykł.11/75 i zapisz w zeszycie szarą ramkę ze strony 76 (u góry)
- na podstawie Przykł.12/76 wykonaj dwa dowolne przykłady z Ćw.15/76
- rozwiąż w zeszycie nierówności z Przykł.13/76 (dokładnie jak to jest w podręczniku) i zapisz szarą ramkę ze strony 77
- rozwiąż w zeszycie Zadanie 6.19b,d/79
30.04
7_Temat: Równania pierwszego stopnia w postaci proporcji.
- zapisz w zeszycie dwie ramki ze strony 72, zieloną i
szarą, które są pod dzisiejszym tematem oraz to, co jest pomiędzy tymi ramkami
- zapoznaj się uważnie z trzema przekształconymi równaniami
pod szarą ramką oraz z
Przykładem 7/72
- rozwiąż w zeszycie Zadanie 6.11 str.74
- w razie konieczności poszukaj w Internecie rozwiązanych
przykładów równań w postaci proporcji
23.04
6_Temat: Równania stopnia pierwszego z jedną niewiadomą.
- przeczytaj uważnie teorię z podręcznika str.67
- zapisz w zeszycie ramkę str.67 i z tej samej strony dolny tekst o pierwiastku
- na podstawie Przykładu 2 str.68 wykonaj Ćwiczenie 2a,b,c,d str.68
- zapisz w zeszycie szarą ramkę str.69
- uważnie zapoznaj się z Przykładem 3 str.68 i na podstawie jego spróbuj wykonać Ćwiczenie 3 str.69
(jeśli nie potrafisz wykonać Ćw.3/69, wtedy Przykł.3/68 i jego rozwiązania zapisz w zeszycie)
- czekam na kolejne zdjęcia waszej pracy.
16.04
5_Temat: Wzory skróconego mnożenia – powtórzenie i utrwalenie poznanych wiadomości cd.
Jest to druga godzina lekcyjna z tego cyklu. Jeszcze raz przypomnijcie sobie wzory skróconego mnożenia. Następnie proszę rozwiązać w zeszytach z pliku z poprzedniej lekcji: WZORY SKRÓCONEGO MNOŻENIA.pdf pozostałe przykłady z zadań do samodzielnego rozwiązania, których nie wykonaliście (PATRZ LEKCJA PONIŻEJ).
ROZWIĄZANIA PROSZĘ WYSŁAĆ JAKO ZDJĘCIA DO SPRAWDZENIA (przypominam: prace wysyłamy na maila: nasze14prace@gmail.com)
02.04
4_Temat: Wzory skróconego mnożenia – powtórzenie i utrwalenie poznanych wiadomości.
- proszę otworzyć dokument PDF znajdujący się pod linkiem:
http://www.ekonomik.rzeszow.pl/attachments/article/812/WZORY%20SKR%C3%93CONEGO%20MNO%C5%BBENIA.pdf
- możecie ten dokument także znaleźć na osiemnastka.jimdofree.com w zakładce MATEMATYKA pod dzisiejszym tematem
- DOKŁADNIE ZAPOZNAJCIE SIĘ Z TEORIĄ I ROZWIĄZANYMI PRZYKŁADAMI – stanowi to powtórzenie tego, co już poznaliście
- Odnajdźcie zadania do samodzielnego rozwiązania (na końcu czerwonym drukiem), a następnie w zeszytach proszę rozwiązać po trzy dowolnie wybrane przykłady z każdego z zadań (są tylko dwa zadania, zatem łącznie musicie rozwiązać sześć przykładów)
ŹRÓDŁO PONIŻSZEGO PLIKU PDF:
http://www.ekonomik.rzeszow.pl/attachments/article/812/WZORY%20SKR%C3%93CONEGO%20MNO%C5%BBENIA.pdf
26.03
3_Temat: Wzory skróconego mnożenia – usuwanie niewymierności z
mianownika.
- przypomnijcie sobie i nauczcie się na pamięć trzy wzory z dwóch poprzednich lekcji na:
1. Różnicę kwadratów dwóch wyrażeń
2. Kwadrat sumy i kwadrat różnicy dwóch wyrażeń.
POLECENIA:
- zapoznaj się uważnie z teorią w poniższym pliku PDF
- uważnie zapoznaj się z filmikami pod plikiem TEORIA (jest wiele innych podobnych filmików w Internecie)
- wykonaj w zeszycie poniższe ZADANIE
LINKI DO FILMIKÓW Z TEORIĄ
https://www.youtube.com/watch?v=4N1AtSREeGg
https://www.youtube.com/watch?v=mQO8dOqPKfA
https://www.youtube.com/watch?v=M4UWUzHaSDw
POWYŻSZE PRZYKŁADY, KTÓRE POTRAFISZ, ROZWIĄŻ W ZESZYCIE!
26.03
3_Temat: Wzory skróconego mnożenia – usuwanie niewymierności z mianownika.
- przypomnijcie sobie i nauczcie się na pamięć trzy wzory z dwóch poprzednich lekcji na:
1. Różnicę kwadratów dwóch wyrażeń
2. Kwadrat sumy i kwadrat różnicy dwóch wyrażeń.
PROSZĘ WEJŚĆ NA STRONĘ: osiemnastka.jimdofree.com
W ZAKŁADKĘ: MATEMATYKA
LINK: KLASA I_G
Tam jest opracowany dzisiejszy temat. Proszę zapoznać się ze wszystkimi materiałami oraz wykonać w zeszytach podane zadanie i przesłać go do sprawdzenia w postaci zdjęcia na adres: nasze14prace@gmail.com
19.03
2_Temat: Różnica kwadratów dwóch wyrażeń.
Odnajdź w podręczniku powyższy temat i go przeczytaj.
W zeszycie zapisz w ramce wzór na różnicę dwóch wyrażeń.
W zeszycie zapisz wyprowadzenie powyższego wzoru.
W zeszycie rozwiąż dwa zadania ilustrujące zastosowanie tego wzoru.
(*) Możesz korzystać z materiałów edukacyjnych w Internecie.
12.03
1_Temat: Kwadrat sumy i kwadrat różnicy dwóch wyrażeń.
Odnajdź w podręczniku powyższy temat i go przeczytaj.
W zeszycie zapisz wzory na:
1.Kwadrat sumy dwóch wyrażeń
2.Kwadrat różnicy dwóch wyrażeń
W zeszycie zapisz wyprowadzenia powyższych wzorów.
W zeszycie rozwiąż dwa zadania ilustrujące zastosowanie tych wzorów.