KLASA I_G_BS

04.06; 18.06

12/13_Temat: Równania i nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą – sprawdzenie wiadomości i

                      umiejętności.

 

1 godzina lekcyjna

 

- wyszukaj w Internecie dowolnie wybrany test dotyczący rozdziału: „Równania i nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą”; proszę wybrać test przynajmniej na poziomie gimnazjalnym (może być test podstawowy na poziomie ponad gimnazjalnym)

- najpierw krótko przeanalizuj bez rozwiązywania go, czy jest on na twoim poziomie umiejętności, tzn. czy jesteś w stanie go rozwiązać;

- jeśli uważasz, że test jest w zasięgu twoich umiejętności, spróbuj go rozwiązać

 

2 godzina lekcyjna

 

- dokonaj analizy swojej pracy z poprzedniej lekcji; sprawdź, które zadania wykonałeś poprawnie

- przeanalizuj, których zadań nie rozwiązałeś i z jakich przyczyn

- dokonaj procentowej oceny swojej pracy (skalę ocen przedmiotów ścisłych w naszej szkole możesz znaleźć na stronie internetowej naszej szkoły); wystaw sobie w miarę obiektywną ocenę

- wyślij ten test oraz opracowanie swoich wyników dla mnie do wglądu; nie obawiaj się, że otrzymasz za to ocenę niedostateczną; w tym przypadku oceniana będzie raczej twoja aktywność w zdobywaniu wiedzy

.......................................................................................................................................................................

 

 

21.05; 28.05

10/11_Temat: Równania i nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą – powtórzenie i utrwalenie

                      poznanych wiadomości.

 

1 godzina:

- przypomnij sobie wiadomości dotyczące rozwiązywania równań i rozwiąż PIĘĆ WYBRANYCH przez siebie RÓWNAŃ z zadań utrwalających z podręcznika ze strony 71

 

2 godzina:

- powtórz sobie teorię ze strony 72 w podręczniku i rozwiąż Zadanie 6.11. str. 74

- rozwiąż TRZY dowolne nierówności z zadań powtórzeniowych ze strony 79. 

.......................................................................................................................................................................

 

 

 

14.05

9_Temat: Nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą - zadania.

 

- przypomnij sobie rozwiązane przykłady z poprzedniej lekcji

- na podstawie Przykł.15/77 wykonaj Ćw.18/78

- na podstawie Przykł.16/78 wykonaj Ćw.19/78

- Jeśli nie będziesz potrafić rozwiązać żadnego powyższego przykładu, znajdź w Internecie cztery proste nierówności, które potrafisz rozwiązać i je rozwiąż w zeszycie; ewentualnie cztery rozwiązane przykłady przepisz do zeszytu i wyjaśnij po kolei ich rozwiązanie.

 

 

 

07.05

8_Temat: Nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą. 

 

- przeczytaj całość tematu ze strony 74-77

- zapisz w zeszycie zieloną ramkę oraz szarą ramkę ze strony 75

- na podstawie Przykł.10/75 wykonaj Ćw.13/75

- przeczytaj Przykł.11/75 i zapisz w zeszycie szarą ramkę ze strony 76 (u góry)

- na podstawie Przykł.12/76 wykonaj dwa dowolne przykłady z Ćw.15/76

- rozwiąż w zeszycie nierówności z Przykł.13/76 (dokładnie jak to jest w podręczniku) i zapisz szarą ramkę ze strony 77

- rozwiąż w zeszycie Zadanie 6.19b,d/79

 

 

30.04

7_Temat: Równania pierwszego stopnia w postaci proporcji.


- zapisz w zeszycie dwie ramki ze strony 72, zieloną i szarą, które są pod dzisiejszym tematem oraz to, co jest pomiędzy tymi ramkami
- zapoznaj się uważnie z trzema przekształconymi równaniami pod szarą ramką oraz z
Przykładem 7/72
- rozwiąż w zeszycie Zadanie 6.11 str.74
- w razie konieczności poszukaj w Internecie rozwiązanych przykładów równań w postaci proporcji

 

 

 

23.04

6_Temat: Równania stopnia pierwszego z jedną niewiadomą.

 

- przeczytaj uważnie teorię z podręcznika str.67

- zapisz w zeszycie ramkę str.67 i z tej samej strony dolny tekst o pierwiastku

- na podstawie Przykładu 2 str.68 wykonaj Ćwiczenie 2a,b,c,d str.68

- zapisz w zeszycie szarą ramkę str.69

- uważnie zapoznaj się z Przykładem 3 str.68 i na podstawie jego spróbuj wykonać Ćwiczenie 3 str.69

(jeśli nie potrafisz wykonać Ćw.3/69, wtedy Przykł.3/68 i jego rozwiązania zapisz w zeszycie)

- czekam na kolejne zdjęcia waszej pracy.

 

 

 

16.04

5_Temat: Wzory skróconego mnożenia – powtórzenie i utrwalenie poznanych wiadomości cd.

 

Jest to druga godzina lekcyjna z tego cyklu. Jeszcze raz przypomnijcie sobie wzory skróconego mnożenia. Następnie proszę rozwiązać w zeszytach z pliku z poprzedniej lekcji: WZORY SKRÓCONEGO MNOŻENIA.pdf pozostałe przykłady z zadań do samodzielnego rozwiązania, których nie wykonaliście (PATRZ LEKCJA PONIŻEJ).

 

ROZWIĄZANIA PROSZĘ WYSŁAĆ JAKO ZDJĘCIA DO SPRAWDZENIA (przypominam: prace wysyłamy na maila: nasze14prace@gmail.com)

 

 

02.04

4_Temat: Wzory skróconego mnożenia – powtórzenie i utrwalenie poznanych wiadomości.

 

 

- proszę otworzyć dokument PDF znajdujący się pod linkiem:

 

http://www.ekonomik.rzeszow.pl/attachments/article/812/WZORY%20SKR%C3%93CONEGO%20MNO%C5%BBENIA.pdf

 

- możecie ten dokument także znaleźć na osiemnastka.jimdofree.com w zakładce MATEMATYKA pod dzisiejszym tematem

- DOKŁADNIE ZAPOZNAJCIE SIĘ Z TEORIĄ I ROZWIĄZANYMI PRZYKŁADAMI – stanowi to powtórzenie tego, co już poznaliście

 

- Odnajdźcie zadania do samodzielnego rozwiązania (na końcu czerwonym drukiem), a następnie w zeszytach proszę rozwiązać po trzy dowolnie wybrane przykłady z każdego z zadań (są tylko dwa zadania, zatem łącznie musicie rozwiązać sześć przykładów)

 

ŹRÓDŁO PONIŻSZEGO PLIKU PDF:

http://www.ekonomik.rzeszow.pl/attachments/article/812/WZORY%20SKR%C3%93CONEGO%20MNO%C5%BBENIA.pdf

WZORY SKRÓCONEGO MNOŻENIA.pdf
Adobe Acrobat Document 720.7 KB

26.03

3_Temat: Wzory skróconego mnożenia – usuwanie niewymierności z

            mianownika.

 

 

- przypomnijcie sobie i nauczcie się na pamięć trzy wzory z dwóch poprzednich lekcji na:

   1. Różnicę kwadratów dwóch wyrażeń

 

   2. Kwadrat sumy i kwadrat różnicy dwóch wyrażeń.

 

POLECENIA:

- zapoznaj się uważnie z teorią w poniższym pliku PDF

- uważnie zapoznaj się z filmikami pod plikiem TEORIA (jest wiele innych podobnych filmików w Internecie)

- wykonaj w zeszycie poniższe ZADANIE

TEORIA DO ZAPOZNANIA
Źródło: http://strefamatematyczna.uwm.edu.pl/wamat/gimnazja/definicje/def_02_07_001_g.pdf
TEORIA.pdf
Adobe Acrobat Document 474.9 KB

 

 

POWYŻSZE PRZYKŁADY, KTÓRE POTRAFISZ, ROZWIĄŻ W ZESZYCIE!

 

26.03

3_Temat: Wzory skróconego mnożenia – usuwanie niewymierności z mianownika.

 

 

- przypomnijcie sobie i nauczcie się na pamięć trzy wzory z dwóch poprzednich lekcji na:

   1. Różnicę kwadratów dwóch wyrażeń

   2. Kwadrat sumy i kwadrat różnicy dwóch wyrażeń.

 

PROSZĘ WEJŚĆ NA STRONĘ: osiemnastka.jimdofree.com

W ZAKŁADKĘ: MATEMATYKA

LINK: KLASA I_G

 

Tam jest opracowany dzisiejszy temat. Proszę zapoznać się ze wszystkimi materiałami oraz wykonać w zeszytach podane zadanie i przesłać go do sprawdzenia w postaci zdjęcia na adres: nasze14prace@gmail.com

 

 

19.03

2_Temat: Różnica kwadratów dwóch wyrażeń.

 

 

Odnajdź w podręczniku powyższy temat i go przeczytaj.

W zeszycie zapisz w ramce wzór na różnicę dwóch wyrażeń.

W zeszycie zapisz wyprowadzenie powyższego wzoru.

W zeszycie rozwiąż dwa zadania ilustrujące zastosowanie tego wzoru.

(*) Możesz korzystać z materiałów edukacyjnych w Internecie.

 

 

12.03

1_Temat: Kwadrat sumy i kwadrat różnicy dwóch wyrażeń.

 

 

Odnajdź w podręczniku powyższy temat i go przeczytaj.

W zeszycie zapisz wzory na:

1.Kwadrat sumy dwóch wyrażeń

2.Kwadrat różnicy dwóch wyrażeń

W zeszycie zapisz wyprowadzenia powyższych wzorów.

 

W zeszycie rozwiąż dwa zadania ilustrujące zastosowanie tych wzorów. 

ZADANIE 1

 

MÓJ REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ 

 

W dowolnym edytorze tekstu wykonaj w 10 punktach swój regulamin pracowni komputerowej; pamiętaj o uzasadnieniu każdego punktu. Szata graficzna podniesie ocenę. Pracę wyślij na maila zapisanego obok.

 

UWAGA!

Możesz skorzystać z poniższych prezentacji w PDF lub znajdujących się niżej w Power Point.

Komputer_i_bhp2006.pdf
Adobe Acrobat Document 2.3 MB
REGULAMIN.pdf
Adobe Acrobat Document 312.3 KB
REGULAMIN.pps
Microsoft Power Point Presentation 464.0 KB
Komputer_i_bhp2006.pps
Microsoft Power Point Presentation 542.5 KB

ZADANIE 2

 

Zgodnie ze wzorem zamieszczonym w poniższym pliku jpg wykonaj w arkuszu kalkulacyjnym swój własny plan lekcji (dla swojej grupy). Wykonaj go tak, aby można było go w całości wydrukować i abyś mógł z niego wygodnie korzystać. Dokument zapisz pod nazwą wg. wzoru:

Jan_Kowalski_3.IIc i wyślij do sprawdzenia.

UWAGA! Zachowaj identyczne formatowanie (układ tekstu w tabeli)

Plan zajęć.jpg
JPG Image 266.9 KB
praca jednej z uczenic
PRZYKŁAD.jpg
JPG Image 185.0 KB

BUDOWA BAZY DANYCH w

Microsof Access 2007 - 2010

1.Tworzenie TABELI.pdf
Adobe Acrobat Document 260.5 KB
2.Tworzenie FORMULARZA.pdf
Adobe Acrobat Document 199.3 KB
3.WPROWADZANIE DANYCH.pdf
Adobe Acrobat Document 122.2 KB
4.Tworzenie KWERENDY.pdf
Adobe Acrobat Document 156.1 KB
5.Tworzenie RAPORTU.pdf
Adobe Acrobat Document 439.0 KB
6.Zapisywanie BAZY DANYCH.jpg
JPG Image 42.8 KB
DARMOWY EDYTOR HTML
ked.zip
Compressed Archive in ZIP Format 438.9 KB

Do lutowania układów scalonych zalecane jest używanie lutownic oporowych. Mają one mniejszą moc od lutownic transformatorowych, a także mniejsze groty, umożliwiające wykonywanie szybkiego i precyzyjnego lutowania. Układy scalone są wrażliwe na przegrzanie podczas lutowania.