II E, II F - INFORMATYKA

 

 

03.06; 17.06

12/13_Temat: Prezentacja i zapisywanie algorytmów w postaci schematów blokowych oraz w języku

                      programowania.

 

- odnajdź informacje z matematyki, co to jest NWW i NWD oraz jak się je oblicza matematycznie

- odnajdź i zapisz w postaci schematu blokowego algorytm obliczania NWW i NWD

- odnajdź i zapisz algorytm obliczania NWW i NWD w dowolnym programie komputerowym

- źródła informacji: podręcznik, e-podręcznik, Internet

- czas na realizację: 2 godziny lekcyjne

 

 

 

27.05

11_Temat: Bazy danych – powtórzenie i utrwalenie materiału. 

 

- na stronie osiemnastka.jimdofree.com w kolumnie po prawej stronie, prawie na samym dole, znajduje się podtytuł: BUDOWA BAZY DANYCH w Microsoft Access 2007 – 2010, a pod nim znajdują się pliki PDF; na podstawie tych plików proszę USTNIE powtórzyć:

 

a) jak tworzy się tabele?

b) jak tworzy się formularze?

c) jak wprowadza się dane?

d) jak tworzy się kwerendy?

e) jak tworzy się raporty?

f) jak zapisuje się bazę danych?

 

 

 

20.05

10_Temat: Problemy algorytmiczne - podsumowanie. 

 

- proszę kończyć poniższe zadanie i nadrabiać zaległości

 

ZADANIE

W zeszycie lub na podpisanej kartce wyjaśnij poniższe pojęcia i zilustruj je przykładowymi schematami blokowymi:

- algorytm

- algorytm liniowy

- algorytm z warunkiem

- algorytm iteracyjny

- algorytm rekurencyjny

(możesz posłużyć się podręcznikiem, Internetem lub innym źródłem)

 

 

 

13.05

9_Temat: Problemy algorytmiczne.

 

ZADANIE

W zeszycie lub na podpisanej kartce wyjaśnij poniższe pojęcia i zilustruj je przykładowymi schematami blokowymi:

- algorytm

- algorytm liniowy

- algorytm z warunkiem

- algorytm iteracyjny

- algorytm rekurencyjny

(możesz posłużyć się podręcznikiem, Internetem lub innym źródłem)

 

 

 

06.05

8_Temat: Formatowanie tabeli arkusza kalkulacyjnego. 

 

- proszę kończyć już prace związane z budowaniem strony WWW i wysyłać do sprawdzenia

(UWAGA! Zadania z ostatniego tematu nie trzeba wysyłać do sprawdzenia!!!)

- na naszej stronie osiemnastka.jimdofree.com po prawej stronie w kolumnie, pod DOKUMENTACJĄ, znajduje się drugie ZADANIE, polegające na wykonaniu PLANU LEKCJI; uwaga, aby osiągnąć takie formatowanie jak w przykładzie, należy: zaznaczyć potrzebne komórki/prawy klawisz/formatuj komórki/wyrównanie/poziomo: środek, pionowo: środek, zawijaj tekst/ OK. Dalej wpisując tekst w tych komórkach posługujemy się spacją.

- jeśli będą problemy z wykonaniem tego zadania według polecenia, proszę wykonać plan lekcji tak, jak potraficie;

- proszę zadbać o wykończenie i formę graficzną zadania

- wiadomości powtórzeniowe dotyczące pracy w Excelu możecie znaleźć w Internecie, np. filmiki instruktażowe na youtube

 

 

 

29.04

7_Temat: Stosowanie stylów i elementów programowania do tworzenia stron WWW.

 

Na stronie osiemnastka.jimdofree.com wejdź w zakładkę SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE; pod koniec jej odnajdź dzisiejszy temat i wykonaj znajdujące się pod nim POLECENIE.

Zapoznaj się ze znaczeniem słowa RENDEROWANIE

 

 

 

22.04

6_Temat: Tworzenie stron WWW w języku HTML.

 

UWAGA! Jak najszybciej można stworzyć stronę internetową WWW?

Otwieramy dokument tekstowy w systemowym notatniku i zapisujemy go pod nazwą zazwyczaj index z rozszerzeniem html. Wtedy ikonka notatnika takiego pliku przyjmie postać strony internetowej. Następnie aby na tej stronie coś napisać, należy otworzyć ją ponownie za pomocą notatnika, zapisać w nim jakąś treść, zapisać zmiany, a następnie otworzyć lub odświeżyć daną stronę internetową.

 

ZADANIE

Proszę wykonać w języku HTML stronę internetową według projektu, który wykonaliście na ostatniej lekcji. Aby to zrobić, proszę cierpliwie zapoznać się z materiałami i ćwiczeniami na naszej stronie osiemnastka.jimdofree.com:

a)      Zakładka: Szkoły ponadgimnazjalne

              Temat:  Tworzenie strony WWW w języku HTML (na końcu).

b)      Zakładka: Gimnazjum klasa 2

              Temat: Podstawy tworzenia stron internetowych (na końcu).

c)       Jeśli nie potrafisz wykonać własnej strony w języku HTML, proszę założyć swoją własną darmową (!) stronę na dowolnym serwerze, np.:

 

https://pl.site123.com/

www.tripod.com

www.jimdo.com

www.hostinger.pl

https://pl.wordpress.com

www.prv.pl

 

Adres (link) swojej strony wyślij do sprawdzenia. Pamiętaj o podpisaniu się. PROSZĘ WYBRAĆ DARMOWĄ STRONĘ, A NIE PŁATNĄ. PROSZĘ POSTĘPOWAĆ ZGODZNIE Z INSTRUKCJAMI NA DANYM SERWERZE HOSTINGOWYM.

UWAGA! Kompletną stronę w języku HTML proszę spakować w pliku zip (prawy klawisz na folderze/wyślij do/zip) i wysłać do sprawdzenia.

 

 

 

15.04

5_Temat: Zasady tworzenia stron internetowych.

 

W zakładce SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE wyszukaj dzisiejszy temat, następnie wykonaj podane poniżej zadanie; w tym celu przeczytaj zamieszczony tam tekst w pliku PDF (ZASADY BUDOWY STRON WWW).

 

ZADANIE

Zapoznaj się z poniższym tekstem w PDF (znajduje się w zakładce SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE) i w oparciu o zawarte w nim zasady wykonaj wstępny projekt strony internetowej (na dowolny temat), którą wykonasz na następnej lekcji. Swój projekt wykonaj w dowolnym programie komputerowym lub łatwiej, jako rysunek na kartce papieru A4 (format od ksero) i jako zdjęcie prześlij do sprawdzenia. Strona musi mieć przynajmniej jedną podstronę, jedno zdjęcie oraz jeden link do dowolnej strony zamieszczonej w Internecie, np. www.google.pl

(TEKST PDF: ZASADY BUDOWY STRON WWW pod zakładką SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE).

 

 

UWAGA: projekt strony ma być rysunkiem obrazującym to, jak ma mniej więcej wyglądać fizycznie wasza strona; proszę przemyśleć temat tej strony (o czym ma być lub o kim), rozmieszczenie zdjęć i ilustracji, tekstów, linków itp. Nie musi to być skomplikowane. Wystarczy prościutki projekt wykonany ołówkiem. Pamiętajcie o estetyce

 

 

 

08.04

4_Temat: Formularze, kwerendy, raporty i korespondencja seryjna – zapoznanie i powtórzenie.

 

Już częściowo zapoznaliście się z niektórymi pojęciami z dzisiejszego tematu. Proszę sobie je powtórzyć, a te których nie znacie wyszukajcie w podręczniku lub w sieci i zapoznajcie się z nimi.

Proszę zapoznać się z dowolnym opracowaniem dotyczącym programu MS. Access.

 

Proszę o przemyślaną notatkę na dzisiejszy temat, a w szczególności proszę trochę opisać wspomniany program: do czego służy i jak się w nim pracuje. Niektóre informacje możecie znaleźć na naszej stronie informatycznej, w różnych zakładkach, a też w prawej kolumnie naszej strony. Możecie dołączyć do tej pracy zrzuty ekranowe lub ilustracje z sieci. Pracę wykonajcie elektronicznie, np. w edytorze WORD. Możecie ją wysłać tydzień po świętach.

 

 

01.04

3_Temat: Zasady tworzenia relacyjnej bazy danych.

 

Baza danych to zbiór danych, czyli odpowiednio zorganizowanych informacji, które można przetwarzać za pomocą programów komputerowych.

 

Podstawowe operacje na bazie danych to m.in.

 - wprowadzanie

- przeglądanie

- porządkowanie

- modyfikowanie

                    *usuwanie

                    *dodawanie

                    *aktualizowanie

- wyszukiwanie

- prezentowanie

                    *wyświetlanie

                    *drukowanie

 

Korzystając z Internetu, podręcznika lub innych źródeł, wykonaj poniższe polecenie. Możesz też skorzystać z e-podręczników:

https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/szkola-ponadpodstawowa/informatyka

 

POLECENIE

Elektronicznie, korzystając z poniższego źródła lub z innego (podręcznik, Internet,...)

odpowiedz na pytania:

 

1. Podaj definicję tabeli, rekordu, pola.

2. Jaką bazę danych nazywamy relacyjną i czym ona różni się od zwykłej bazy danych?

3. Podaj definicję klucza podstawowego.

4. Wyjaśnij pojęcie relacji.

5. Opisz na czym polega relacja jeden-do-jednego?

6. Opisz na czym polega relacja jeden-do-wielu?

7. Opisz na czym polega relacja wiele-do-wielu?

8. Co to są: formularze, raporty, kwerendy i do czego służą?

 

 

Elektroniczną notatkę prześlij do sprawdzenia na nasze14prace@gmail.com

 

 

 

25.03

2_Temat: Opracowywanie obrazów cyfrowych i filmów

 

Proszę w INTERNECIE lub podręczniku znaleźć informacje (artykuły, filmy) na powyższy temat i zapoznać się z nimi; jako dowód waszej pracy proszę o wypisanie przynajmniej sześciu programów komputerowych służących do obróbki obrazów i filmów cyfrowych. Proszę wysłać je na naszego maila:  nasze14prace@gmail.com  

 

 

 

18.03

1_Temat: Komputer i inne urządzenia elektroniczne.

 

Na stronie informatycznej wchodzimy w zakładkę ‘szkoły ponadgimnazjalne’ i znajdujemy powyższy temat zajęć. Zapoznajemy się z plikami pod tym tematem i wykonujemy STARANNIE na kartkach zawarte tam POLECENIE – PROSZĘ CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM!

 

Robimy zdjęcia lub skany wykonanej pracy i wysyłamy na maila znajdującego się na głównej stronie informatycznej.

ZADANIE 1

 

MÓJ REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ 

 

W dowolnym edytorze tekstu wykonaj w 10 punktach swój regulamin pracowni komputerowej; pamiętaj o uzasadnieniu każdego punktu. Szata graficzna podniesie ocenę. Pracę wyślij na maila zapisanego obok.

 

UWAGA!

Możesz skorzystać z poniższych prezentacji w PDF lub znajdujących się niżej w Power Point.

Komputer_i_bhp2006.pdf
Adobe Acrobat Document 2.3 MB
REGULAMIN.pdf
Adobe Acrobat Document 312.3 KB
REGULAMIN.pps
Microsoft Power Point Presentation 464.0 KB
Komputer_i_bhp2006.pps
Microsoft Power Point Presentation 542.5 KB

ZADANIE 2

 

Zgodnie ze wzorem zamieszczonym w poniższym pliku jpg wykonaj w arkuszu kalkulacyjnym swój własny plan lekcji (dla swojej grupy). Wykonaj go tak, aby można było go w całości wydrukować i abyś mógł z niego wygodnie korzystać. Dokument zapisz pod nazwą wg. wzoru:

Jan_Kowalski_3.IIc i wyślij do sprawdzenia.

UWAGA! Zachowaj identyczne formatowanie (układ tekstu w tabeli)

Plan zajęć.jpg
JPG Image 266.9 KB
praca jednej z uczenic
PRZYKŁAD.jpg
JPG Image 185.0 KB

BUDOWA BAZY DANYCH w

Microsof Access 2007 - 2010

1.Tworzenie TABELI.pdf
Adobe Acrobat Document 260.5 KB
2.Tworzenie FORMULARZA.pdf
Adobe Acrobat Document 199.3 KB
3.WPROWADZANIE DANYCH.pdf
Adobe Acrobat Document 122.2 KB
4.Tworzenie KWERENDY.pdf
Adobe Acrobat Document 156.1 KB
5.Tworzenie RAPORTU.pdf
Adobe Acrobat Document 439.0 KB
6.Zapisywanie BAZY DANYCH.jpg
JPG Image 42.8 KB
DARMOWY EDYTOR HTML
ked.zip
Compressed Archive in ZIP Format 438.9 KB

Do lutowania układów scalonych zalecane jest używanie lutownic oporowych. Mają one mniejszą moc od lutownic transformatorowych, a także mniejsze groty, umożliwiające wykonywanie szybkiego i precyzyjnego lutowania. Układy scalone są wrażliwe na przegrzanie podczas lutowania.