III E BS – MATEMATYKA

05.06; 19.06

11/12_Temat: Średnia arytmetyczna i średnia ważona danych statystycznych.

 

1 godzina

 

- przeczytaj teorię ze strony 291 i zapisz w zeszycie ramkę ze strony 291

- na podstawie Przykł.13/291 wykonaj Ćw.13/292

- przeanalizuj Przykł.14/292 i na jego podstawie zapisz w ramce z legendą ogólny wzór na średnią ważoną; wykorzystaj z tego przykładu oznaczenia wag oraz oznaczenie średniej (JEŚLI NIE BĘDZIESZ POTRAFIŁ/A TEGO WYKONAĆ, ODNAJDŹ W INNYCH ŹRÓDŁACH – NP. INTERNET – GOTOWY WZÓR NA ŚREDNIĄ WAŻONĄ I ZAPISZ GO W ZESZYCIE W RAMCE WRAZ Z LEGENDĄ – Z JEGO OPISEM)

 

2 godzina

 

- przypomnij sobie wzór na średnią ważoną

- na jego podstawie i na podstawie Przykł.14/292 wykonaj Ćw.14/293

- na podstawie Przykł.15/293 wykonaj Ćw.15/293

- na podstawie Przykł.16/294 wykonaj Ćw.16/294 

.......................................................................................................................................................................

 

 

22.05; 29.05

9/10_Temat: Mediana zestawu danych statystycznych.

 

1 godzina:

- przeczytaj teorię ze strony 287 w podręczniku i zapisz do zeszytu dolną zieloną ramkę str.287

- wykonaj Ćw.8/288

- na podstawie Przyk.9/288 wykonaj Ćw.9/288

- na podstawie Przyk.10/288 wykonaj Ćw.10/289

 

2 godzina:

- przypomnij teorię z poprzedniej lekcji

- na podstawie Przyk.11/289 wykonaj Ćw.11/289

- na podstawie Przyk.12/290 wykonaj Ćw.12/290

.......................................................................................................................................................................

 

 

 

15.05

8_Temat: Odczytywanie i interpretacja przedstawionych danych. 

 

- PROSZĘ PRZYPOMNIEĆ SOBIE WIADOMOŚCI Z POPRZEDNIEJ LEKCJI

- na podstawie Przykł.5/283 wykonaj Ćw.5/283

- na podstawie Przykł.7/284 (nie wiem, czy w tym miejscu u Was nie ma przesunięcia numeracji przykładów i ćwiczeń – podaję, jak jest zapisane w mojej wersji podręcznika; strony powinny się zgadzać) wykonaj Ćw.6/284

- na podstawie Przykł.8/284 wykonaj Ćw.7/285

 

PROSZĘ NIE ZAPOMNIEĆ O WYKONYWANIU PISEMNYCH OBLICZEŃ PRZY WYKONYWANIU ĆWICZEŃ, DOPIERO PÓŹNIEJ PROSZĘ SPRAWDZIĆ ROZWIĄZANIE Z ODPOWIEDZIAMI

.......................................................................................................................................................................

 

 

08.05

7_Temat: Sposoby prezentacji problemów w statystyce.

 

- rozpoczynamy nowy dział ELEMENTY STATYSTYKI OPISOWEJ

- proszę uważnie przeczytać teorię ze strony 279-281

- na podstawie Przykł.2/280 i Przykł.3/281 proszę wykonać Ćw.2/280 i Ćw.3/281

- na podstawie Przykł.4/281 proszę wykonać Ćw.4/282

.......................................................................................................................................................................

 

24.04

6_Temat: Walec i stożek – powtórzenie i utrwalenie wiadomości cd.

 

- przypomnijcie sobie wiadomości z podręcznika o funkcjach trygonometrycznych; strony: 98-115

- na podstawie Przykładu 2 str.270 wykonajcie Ćwiczenie 4a,b/270

  (jeśli nie potrafisz wykonać powyższego Ćw.4/270, wykonaj STARANNIE duże rysunki pomocnicze do zadań 

  18.13/278 i 18.14/278 – rysunki są obok treści tych zadań)

- następnie proszę rozwiązać Ćwiczenie 9 str.273

.......................................................................................................................................................................

 

17.04

5_Temat: Pole powierzchni wielokątów i objętość graniastosłupa – powtórzenie.

 

- przypomnij sobie wzory na pola powierzchni poszczególnych wielokątów oraz wzór na objętość dowolnego graniastosłupa prostego

 

- narysuj dowolną figurę zbudowaną z jednego: (1) kwadratu, (2) prostokąta, (3) trójkąta, (4) trapezu, (5) równoległoboku, (6) rombu i (7) deltoidu (rysunek i całe polecenie możesz wykonać na dużej kartce A4 np. od ksero);

 

- zmierz odpowiednie odcinki poszczególnych wielokątów, zapisz je i oblicz pola poszczególnych figur, a także oblicz pole powierzchni całkowitej powstałej figury (pamiętaj o ujednoliceniu jednostek długości wszystkich odcinków – wszystkie długości muszą być wyrażone w centymetrach lub np. w milimetrach)

 

- następnie oblicz objętość graniastosłupa prostego, którego podstawą jest narysowany przez ciebie poprzednio wielokąt, wiedząc też, że wysokość tego graniastosłupa wynosi 10,5cm.

 

- zdjęcie swojej pracy wyślij do sprawdzenia.

.......................................................................................................................................................................

 

03.04

4_Temat: Walec i stożek – powtórzenie i utrwalenie poznanych wiadomości.

 

Rozwiąż poniższe zadania. Przykłady rozwiązanych zadań można znaleźć w podręczniku lub w Internecie.

 

ZADANIA NA MAKSYMALNĄ OCENĘ 4: 

 

Zadanie 1.

Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej brył:

a)  walca o promieniu podstawy 3 cm i wysokości 10 cm

b) stożka o promieniu podstawy 6 cm, wysokości 8 cm i tworzącej 10 cm.

Wykonaj odpowiednie rysunki. Podaj wzory i wykonaj potrzebne podstawienia oraz przekształcenia. Przyjmij, że π(pi)=3,14. Wynik zaokrąglij do całości. Nie zapomnij o jednostce w wyniku.

 

Zadanie 2.

Oblicz wysokość walca o objętości 108π (108 pi) cm sześciennych i promieniu podstawy o długości 6cm.

 

JEŚLI CHCESZ WYŻSZĄ OCENĘ, MAKSYMALNIE 6, ROZWIĄŻ TEŻ PONIŻSZE ZADANIA (ile potrafisz):

 

Zadanie 3.

Kąt przy wierzchołku przekroju osiowego stożka ma miarę równą 90 stopni, a długość tworzącej jest

równa 2cm. Oblicz objętość i pole powierzchni stożka.

 

Zadanie 4.

Pole przekroju osiowego walca wynosi 12 cm kwadratowych, a tangens kąta nachylenia przekątnej tego przekroju do płaszczyzny podstawy walca jest równy 3 cm. Oblicz objętość tego walca.

 

Zadanie 5.

W stożku tworząca równa 10cm jest nachylona do płaszczyzny podstawy pod kątem 60 stopni. Oblicz objętość i pole powierzchni stożka.

 

Zadanie 6.

Powierzchnia boczna walca po rozwinięciu jest prostokątem, którego przekątna tworzy z bokiem przystającym do wysokości kąt 30 stopni. Oblicz pole powierzchni i objętość walca, jeśli jego podstawa ma obwód 12π (12pi).

.......................................................................................................................................................................

PLIK DO POBRANIA
ZADANIA III E.pdf
Adobe Acrobat Document 772.3 KB

27.03

3_Temat: Stożek, jego pole powierzchni i objętość (2).

 

- czytamy teorię z podręcznika dotyczącą tylko objętości stożka

- zapisujemy w zeszycie część teoretyczną (ramki, uwagi dotyczące objętości stożka)

- zapoznajemy się z przykładami obliczania objętości stożka w podręczniku

- rozwiązujemy trzy przykłady lub zadania na obliczanie objętości stożka (WAŻNE: PROSZĘ W ZESZYCIE ZAPISAĆ TREŚĆ ROZWIĄZYWANEGO ZADANIA)

- jeżeli w podręczniku uznacie zadania za trudne dla was, proszę rozwiązać zadania z innego źródła (proszę to źródło zapisać pod treścią zadania)

 

 

 

20.03

2_Temat: Stożek, jego pole powierzchni i objętość (1).

 

- czytamy teorię z podręcznika dotyczącą tylko pola powierzchni stożka

- zapisujemy w zeszycie część teoretyczną (ramki, uwagi dotyczące pola powierzchni stożka)

- zapoznajemy się z przykładami obliczania pola powierzchni stożka w podręczniku

- rozwiązujemy trzy przykłady lub zadania na obliczanie pola powierzchni stożka (WAŻNE: PROSZĘ W ZESZYCIE ZAPISAĆ TREŚĆ ROZWIĄZYWANEGO ZADANIA)

- jeżeli w podręczniku uznacie zadania za trudne dla was, proszę rozwiązać zadania z innego źródła (proszę je zapisać pod treścią zadania)

 

 

 

13.03

1_Temat: Walec, jego pole powierzchni i objętość (2).

 

Proszę powtórzyć część teoretyczną z powyższego tematu, a następnie w dowolnym podręczniku lub innym źródle wyszukać cztery zadania na obliczanie pól powierzchni i objętości walca.

 

Treści zadań przepisujemy do zeszytu, a następnie rozwiązujemy te zadania też w zeszytach przedmiotowych z matematyki.

ZADANIE 1

 

MÓJ REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ 

 

W dowolnym edytorze tekstu wykonaj w 10 punktach swój regulamin pracowni komputerowej; pamiętaj o uzasadnieniu każdego punktu. Szata graficzna podniesie ocenę. Pracę wyślij na maila zapisanego obok.

 

UWAGA!

Możesz skorzystać z poniższych prezentacji w PDF lub znajdujących się niżej w Power Point.

Komputer_i_bhp2006.pdf
Adobe Acrobat Document 2.3 MB
REGULAMIN.pdf
Adobe Acrobat Document 312.3 KB
REGULAMIN.pps
Microsoft Power Point Presentation 464.0 KB
Komputer_i_bhp2006.pps
Microsoft Power Point Presentation 542.5 KB

ZADANIE 2

 

Zgodnie ze wzorem zamieszczonym w poniższym pliku jpg wykonaj w arkuszu kalkulacyjnym swój własny plan lekcji (dla swojej grupy). Wykonaj go tak, aby można było go w całości wydrukować i abyś mógł z niego wygodnie korzystać. Dokument zapisz pod nazwą wg. wzoru:

Jan_Kowalski_3.IIc i wyślij do sprawdzenia.

UWAGA! Zachowaj identyczne formatowanie (układ tekstu w tabeli)

Plan zajęć.jpg
JPG Image 266.9 KB
praca jednej z uczenic
PRZYKŁAD.jpg
JPG Image 185.0 KB

BUDOWA BAZY DANYCH w

Microsof Access 2007 - 2010

1.Tworzenie TABELI.pdf
Adobe Acrobat Document 260.5 KB
2.Tworzenie FORMULARZA.pdf
Adobe Acrobat Document 199.3 KB
3.WPROWADZANIE DANYCH.pdf
Adobe Acrobat Document 122.2 KB
4.Tworzenie KWERENDY.pdf
Adobe Acrobat Document 156.1 KB
5.Tworzenie RAPORTU.pdf
Adobe Acrobat Document 439.0 KB
6.Zapisywanie BAZY DANYCH.jpg
JPG Image 42.8 KB
DARMOWY EDYTOR HTML
ked.zip
Compressed Archive in ZIP Format 438.9 KB

Do lutowania układów scalonych zalecane jest używanie lutownic oporowych. Mają one mniejszą moc od lutownic transformatorowych, a także mniejsze groty, umożliwiające wykonywanie szybkiego i precyzyjnego lutowania. Układy scalone są wrażliwe na przegrzanie podczas lutowania.