SZKOŁA BRANŻOWA
Temat: Jak Internet oszczędza czas?
POLECENIE:
W oparciu o dowolne źródło informacji odpowiedz na poniższe pytanie:
Firma w sieci, czyli jak Internet oszczędza czas?
Temat: Jak działa Internet?
Zadanie.
W oparciu o poniższe teksty: geneza.jpg, rozwój.jpg oraz piramida.jpg, na podpisanej kartce (najlepiej A4), proszę wykonać poniższe polecenia:
a) napisz, co to jest Internet;
b) napisz, jak powstał Internet;
c) narysuj piramidę rozwoju usług internetowych;
d) krótko wyjaśnij każdą z usług z tej piramidy.
Jeśli chcesz, swoje odpowiedzi możesz rozszerzyć posługując się innymi źródłami: słowniki, encyklopedie, Internet,...
UWAGA
Kartkę oddaj do sprawdzenia. Możesz także wysłać do sprawdzenia zdjęcie pracy na kartce.
Temat: Jak bezpiecznie budować wizerunek w sieci?
POLECENIE:
Korzystając z Internetu odpowiedz na powyższe pytanie w dowolnym edytorze tekstowym. Swój podpisany plik z zadaniem prześlij do sprawdzenia.
Temat: Jak rozwój technologii wpływa na rozwój społeczeństw?
Korzystając z e-podręczników pod linkiem:
https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/szkola-ponadpodstawowa/informatyka
lub z innego źródła (np. w Internecie)
Proszę odpowiedzieć na pytanie:
Jaka jest zależność między przemianami społecznymi a rozwojem technologii?
Proszę podać kilka konkretnych przykładów z życia codziennego, jak jedno wpłynęło na drugie.
Pracę proszę wysłać w postaci elektronicznej notatki na nasz stały adres mailowy lub oddać w wersji pisemnej na podpisanej kartce.
Temat: Jak ocenić wiarygodność informacji w sieci Internet?
Korzystając z Internetu, np. z linku:
https://www.heuristic.pl/blog/internet/Wiarygodnosc-informacji-zamieszczanych-w-Internecie;204.html
wykonaj elektroniczną lub pisemną notatkę odpowiadającą na powyższe pytanie i oddaj ją do sprawdzenia.
Temat: Podstawy języków programowania.
W dowolnym źródle wyszukaj odpowiedzi na pytania:
1. Co to jest komputerowy język programowania i do czego służy?
2. Wymień najpopularniejsze stosowane dzisiaj języki programowania (ile uda ci się ich znaleźć).
3. Jakie są podstawowe warunki, pętle i funkcje w językach programowania (Do czego one służą – możesz opisać ich działanie na przykładach)
Wyślij swoją pracę do sprawdzenia.
Temat: Algorytm znajdowania NWD i NWW. Zamiana algorytmów NWD i NWW w program - 2h.
- odnajdźcie w Internecie (inne źródła) lub przypomnijcie sobie z MATEMATYKI (podręcznik lub zeszyt ze szkoły podstawowej), co to jest:
a) NWD (największy wspólny dzielnik)
b) NWW (najmniejsza wspólna wielokrotność)
Na kartce zapiszcie te określenia. Napiszcie po jednym rozwiązanym przykładzie, jak wylicza się te wielkości matematycznie. Np. obliczcie NWW(12,18) oraz NWD(24,36) – mogą to być inne przykłady, odnalezione w innych źródłach
- następnie odnajdźcie w Internecie lub podręczniku PO JEDNYM DOWOLNYM ALGORYTMIE OBLICZNIA NWD i NWW (schematy te narysujcie na kartce lub w zeszycie z ewentualnymi komentarzami)
- odnajdźcie w Internecie lub w podręczniku te algorytmy zapisane w dowolnym programie komputerowym (np. w programie Python) i także zapiszcie je na kartce lub w zeszycie (z ewentualnymi komentarzami)
Temat: Jak program dodaje i skraca ułamki?
Korzystając z Internetu, podręcznika lub innego źródła odnajdź i zapisz w zeszycie lub na podpisanej kartce:
- dowolny przykład matematycznego dodawania dwóch ułamków zwykłych
- algorytm dodawania ułamków zwykłych w postaci schematu blokowego
- algorytm dodawania ułamków zwykłych zapisany w dowolnym programie komputerowym (np. w programie Python)
- przeanalizuj i porównaj te trzy algorytmy
Temat: Zera, jedynki i wagi, czyli różne reprezentacje liczb.
- proszę wyszukać w podręczniku, e-podręczniku lub innym źródle informacje na powyższy temat
(może być np. strona: http://www.lo8.poznan.pl/belferek/klasa1/budkom/rep.html)
- są też filmiki tematyczne na You Tube;
- wykonajcie według swojego uznania notatkę na ten temat; proszę zawrzeć w niej najważniejsze według was informacje dotyczące niniejszego zagadnienia
Temat: Cezar szyfruje, czyli jak można szyfrować tekst szyfrem przestawieniowym?
Na podpisanej kartce lub w zeszycie, korzystając z Internetu lub innych źródeł (np. podręcznik, e-podręcznik…) wyszukaj oraz wykonaj polecenia:
1. Co to jest szyfr przestawieniowy i do czego służy?
2. Na czym polega szyfr płotkowy oraz szyfr kwadrat (możesz opisać to na dowolnym przykładzie)?
3. Wypisz trzy dowolne przykłady szyfrowania szyfrem przestawieniowym.
Temat: „Chmura” pomaga.
POLECENIE
Na podpisanej kartce lub w zeszycie przedmiotowym z informatyki odpowiedz na poniższe pytania. Wyszukując informacje możesz korzystać z podręcznika, z czasopism lub z Internetu. Masz na to 2 godziny lekcyjne, zatem nie śpiesz się i pracę wykonuj starannie oraz zgodnie z poleceniami.
1.Geneza, czyli jak powstała i do czego służy „Chmura”?
2.Jakie są zalety, a jakie niebezpieczeństwa pracy w „Chmurze”?
3.Jak „Chmura” wspomaga pracę zespołu pracowniczego?
4.Podaj kilka przykładów pracy w „Chmurze”.
5.Czy warto pracować w oparciu o „Chmurę”? – swoją odpowiedź postaraj się wyczerpująco uzasadnić!!!
6.Jak uważasz, czy praca w oparciu o „Chmurę” ma perspektywy rozwoju czy nie? – swoją odpowiedź uzasadnij, dlaczego tak uważasz.
7.Jak rozpocząć pracę w "Chmurze" - podaj przykład krok po kroku w oparciu o wybraną przez siebie "Chmurę"(dysk).
UWAGA!
Podaj źródła, z których korzystałeś opracowując powyższy temat!
Grafika pobrana ze strony:
https://www.spidersweb.pl/2012/11/chmura-chmurze-nierowna.html
Temat: Budowa komputera i jego peryferia.
Na podstawie poniższych plików pdf wykonaj na kartce (najlepiej A4) POLECENIA:
Temat: Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego w życiu codziennym (2h).
POLECENIE
Wykonaj notatkę elektroniczną w dowolnym edytorze tekstowym (np. Word) wzbogaconą grafiką na powyższy temat. Odpowiedz w niej między innymi na pytania:
Co to jest arkusz kalkulacyjny?
W jakim oprogramowaniu on się znajduje?
Do czego głównie jest przeznaczony?
Jakie są jego inne możliwości?
Podaj kilka przykładów zastosowania jego w życiu codziennym.