I DSP – INFORMATYKA

 

...................................................................................................................................................................... 

 

03.06; 17.06 - I DSP - S

12.06; 19.06 - I DSP - D

 

13/14_Temat: Grafika komputerowa – GIMP.

 

- odnajdź w Internecie informacje na temat budowy i pracy programu komputerowego GIMP

- omów, na czym polega praca na warstwach w tym programie

- napisz, w jaki sposób stworzyć w tym programie GIF-a

- napisz, jak usunąć w tym programie tło z pliku graficznego i jak zapisać ten plik bez tła np. z rozszerzeniem JPG

- swoją pracę potraktuj jako instrukcję dla laika; wykorzystaj do tego różne zdjęcia graficzne pozwalające jasno zrozumieć twój tok rozumowania

- na wykonanie tego zadania są 2 godziny lekcyjne

- macie dowolność na formę wykonania zadania (Word, PDF, prezentacja multimedialna, strona internetowa… ) 

.......................................................................................................................................................................

 

 

27.05 - I DSP - S

05.06 - I DSP - D

 

12_Temat: Responsywna strona WWW w systemie CMS. 

 

- w oparciu o podręcznik, e-podręcznik, Internet lub inne źródła informacji proszę rozszyfrować dzisiejszy temat, a swoją pracę zapisaną na podpisanej kartce lub elektronicznie proszę przesłać do sprawdzenia

- w szczególności proszę wyjaśnić poszczególne zwroty znajdujące się w naszym temacie 

 

 

20.05 - I DSP - S

29.05 - I DSP - D

 

11_Temat: Grafika 2D i 3D - podsumowanie. 

 

- proszę kończyć poniższe zadanie i nadrabiać zaległości

 

ZADANIE

1)Napisz na czym polega grafika 2D i 3D.

2)Omów, gdzie mają zastosowanie te grafiki?

3)Jakie są najpopularniejsze programy komputerowe do tych grafik?

Prace swoją uzupełnij zdjęciami.

 

SWOJĄ PRACĘ W FORMIE ELEKTRONICZNEJ WYŚLIJ DO SPRAWDZENIA. 

 

 

13.05 - I DSP - S

22.05 - I DSP - D

 

10_Temat: Grafika 2D i 3D. 

 

ZADANIE

1) Napisz na czym polega grafika 2D i 3D.

2) Omów, gdzie mają zastosowanie te grafiki?

3) Jakie są najpopularniejsze programy komputerowe do tych grafik?

Prace swoją uzupełnij zdjęciami.

 

SWOJĄ PRACĘ W FORMIE ELEKTRONICZNEJ WYŚLIJ DO SPRAWDZENIA.

.......................................................................................................................................................................

 

 

06.05 - I DSP - S

15.05 - I DSP - D

 

9_Temat: Tworzenie stron internetowych (3).

 

POLECENIE TAKIE SAME JAK W TEMACIE PONIŻEJ.

JEST TO KONTYNUACJA POPRZEDNIEGO TEMATU.

......................................................................................................................................................................

 

29.04 - I DSP - S

08.05 - I DSP - D

 

8_Temat: Tworzenie stron internetowych (2).

 

UWAGA! Jak najszybciej można stworzyć stronę internetową WWW?

Otwieramy dokument tekstowy w systemowym notatniku i zapisujemy go pod nazwą zazwyczaj index z rozszerzeniem html. Wtedy ikonka notatnika takiego pliku przyjmie postać strony internetowej. Następnie aby na tej stronie coś napisać, należy otworzyć ją ponownie za pomocą notatnika, zapisać w nim jakąś treść, zapisać zmiany, a następnie otworzyć lub odświeżyć daną stronę internetową.

 

ZADANIE

 

      1)  Proszę wykonać na kartce A4 projekt swojej strony poświęconej dowolnemu tematowi (strona ma zawierać tekst, grafikę, przynajmniej jedną podstroję i link do dowolnej strony zewnętrznej poświęconej danemu tematowi) – zdjęcia tych projektów proszę także przesłać do wglądu.

 

      2)  Następnie w oparciu o ten projekt proszę wykonać w języku HTML stronę internetową. Aby to zrobić, proszę cierpliwie jeszcze raz zapoznać się z materiałami i ćwiczeniami na naszej stronie osiemnastka.jimdofree.com:

 

a)  Zakładka: Szkoły ponadgimnazjalne

Temat:  Tworzenie strony WWW w języku HTML (na końcu).

b) Zakładka: Gimnazjum klasa 2

Temat: Podstawy tworzenia stron internetowych (na końcu).

c) Jeśli nie potrafisz wykonać własnej strony w języku HTML, proszę założyć swoją własną darmową (!) stronę na dowolnym serwerze, np.:

 

https://pl.site123.com/

www.tripod.com

www.jimdo.com

www.hostinger.pl

https://pl.wordpress.com

www.prv.pl

 

Adres (link) swojej strony wyślij do sprawdzenia. Pamiętaj o podpisaniu się. PROSZĘ WYBRAĆ DARMOWĄ STRONĘ, A NIE PŁATNĄ. PROSZĘ POSTĘPOWAĆ ZGODZNIE Z INSTRUKCJAMI NA DANYM SERWERZE HOSTINGOWYM.

UWAGA! Kompletną stronę w języku HTML proszę spakować w pliku zip (prawy klawisz na folderze/wyślij do/zip) i wysłać do sprawdzenia.

 

UWAGA! Macie na to zadanie 2 godziny lekcyjne.

.......................................................................................................................................................................

 

 

22.04 - I DSP - S

24.04 - I DSP - D

 

7_Temat: Tworzenie stron internetowych.

 

POLECENIE

Zapoznaj się z materiałami i wykonaj ćwiczenia na naszej stronie osiemnastka.jimdofree.com pod zakładkami:

a)      Zakładka: Szkoły ponadgimnazjalne

              Temat:  Tworzenie strony WWW w języku HTML (na końcu).

b)      Zakładka: Gimnazjum klasa 2

       Temat: Podstawy tworzenia stron internetowych (na końcu).

 

 

 

15.04 - I DSP – S 

17.04 - I DSP - D

 

6_Temat: Cyberbezpieczeństwo.

 

W oparciu o dowolne źródło (podręcznik, e-podręcznik, Internet, itp.) proszę wykonać elektroniczną przemyślaną notatkę wzbogaconą ilustracjami i zdjęciami. Proszę zawrzeć w swojej pracy znaczenie słowa cyberbezpieczeństwo.

Prace przesyłamy do sprawdzenia. Proszę dalej nadrabiać zaległości, a zaległe prace także przesyłać do sprawdzenia.

 

 

08.04 - I DSP - S

 

5_Temat: Społeczeństwo w Internecie – powtórzenie i nadrobienie zaległości.

 

UWAGA!

       1) Proszę powtórzyć informacje zgromadzone na dwóch ostatnich lekcjach.

 2) Proszę wykonać zaległe prace i odesłać mi jak najszybciej do sprawdzenia.

 

 

03.04 - I DSP - D 

01.04 - I DSP - S

 

4_Temat: Przemiany społeczne a technologie.

 

Korzystając z e-podręczników pod linkiem:

 

https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/szkola-ponadpodstawowa/informatyka

 

lub z innego źródła (np. w Internecie)

Proszę odpowiedzieć na pytanie:

 

Jaka jest zależność między przemianami społecznymi a rozwojem technologii?

 

Proszę podać kilka konkretnych przykładów z życia codziennego, jak jedno wpłynęło na drugie.

Pracę proszę wysłać w postaci elektronicznej notatki na nasz stały adres mailowy. 

 

 

27.03 - I DSP – D

25.03 - I DSP – S

 

3_Temat: Moja cyfrowa tożsamość

 

- powinniście już skończyć nasz ostatni projekt – pracę proszę jak najszybciej odesłać do sprawdzenia

-wersja papierowa w formie zdjęć lub skanów

- wersja elektroniczna – w postaci pliku cyfrowego

 

- rozpoczynamy nowy cykl lekcji z dziedziny SPOŁECZEŃSTWO W INTERNECIE

- dzisiejszy temat proszę opracować na podstawie podręcznika, e-podręcznika lub innych dostępnych źródeł (papierowych albo internetowych) w postaci elektronicznej notatki;

- między innymi proszę napisać, na czym polega cyfrowa tożsamość – co to takiego jest

- elektroniczną zwięzłą, ale treściwą notatkę przesyłamy na nasze14prace@gmail.com

(mile widziane podanie źródeł zebranych informacji)

 

 

20.03 - I DSP – D

18.03 - I DSP – S

 

2_Temat: Nowoczesne technologie w służbie człowiekowi (3).

 

Kontynuujemy zadanie dotyczące niniejszego tematu zamieszczone na naszej stronie przedmiotowej z informatyki – jest to ostatnia godzina poświęcona temu projektowi. Wykonaną pracę przesyłamy na maila na naszej stronie w formie pliku PDF lub innego elektronicznego dokumentu, lub przynosimy do szkoły w formie papierowej.

 

 

13.03 - I DSP – D

 

1_Temat: Nowoczesne technologie w służbie człowiekowi (2).

 

 

Kontynuujemy zadanie dotyczące niniejszego tematu zamieszczone na naszej stronie przedmiotowej z informatyki. Wykonaną pracę przesyłamy na maila na naszej stronie w formie pliku PDF lub innego elektronicznego dokumentu, lub przynosimy do szkoły w formie papierowej. 

ZADANIE 1

 

MÓJ REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ 

 

W dowolnym edytorze tekstu wykonaj w 10 punktach swój regulamin pracowni komputerowej; pamiętaj o uzasadnieniu każdego punktu. Szata graficzna podniesie ocenę. Pracę wyślij na maila zapisanego obok.

 

UWAGA!

Możesz skorzystać z poniższych prezentacji w PDF lub znajdujących się niżej w Power Point.

Komputer_i_bhp2006.pdf
Adobe Acrobat Document 2.3 MB
REGULAMIN.pdf
Adobe Acrobat Document 312.3 KB
REGULAMIN.pps
Microsoft Power Point Presentation 464.0 KB
Komputer_i_bhp2006.pps
Microsoft Power Point Presentation 542.5 KB

ZADANIE 2

 

Zgodnie ze wzorem zamieszczonym w poniższym pliku jpg wykonaj w arkuszu kalkulacyjnym swój własny plan lekcji (dla swojej grupy). Wykonaj go tak, aby można było go w całości wydrukować i abyś mógł z niego wygodnie korzystać. Dokument zapisz pod nazwą wg. wzoru:

Jan_Kowalski_3.IIc i wyślij do sprawdzenia.

UWAGA! Zachowaj identyczne formatowanie (układ tekstu w tabeli)

Plan zajęć.jpg
JPG Image 266.9 KB
praca jednej z uczenic
PRZYKŁAD.jpg
JPG Image 185.0 KB

BUDOWA BAZY DANYCH w

Microsof Access 2007 - 2010

1.Tworzenie TABELI.pdf
Adobe Acrobat Document 260.5 KB
2.Tworzenie FORMULARZA.pdf
Adobe Acrobat Document 199.3 KB
3.WPROWADZANIE DANYCH.pdf
Adobe Acrobat Document 122.2 KB
4.Tworzenie KWERENDY.pdf
Adobe Acrobat Document 156.1 KB
5.Tworzenie RAPORTU.pdf
Adobe Acrobat Document 439.0 KB
6.Zapisywanie BAZY DANYCH.jpg
JPG Image 42.8 KB
DARMOWY EDYTOR HTML
ked.zip
Compressed Archive in ZIP Format 438.9 KB

Do lutowania układów scalonych zalecane jest używanie lutownic oporowych. Mają one mniejszą moc od lutownic transformatorowych, a także mniejsze groty, umożliwiające wykonywanie szybkiego i precyzyjnego lutowania. Układy scalone są wrażliwe na przegrzanie podczas lutowania.