I_TECHNIKUM_UTK
1.BEZPIECZNA PRACA PRZY KOMPUTERZE. REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ.
2.BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY.
3.PIERWSZA POMOC W STANACH ZAGROŻENIA ŻYCIA.
POLECENIE
Na podstawie poniższego tekstu PIERWSZA_POMOC_PDF proszę wykonać prezentację multimedialną w Power Poincie zatytułowaną PIERWSZA POMOC W STANACH ZAGROŻENIA ŻYCIA. Proszę swoją pracę wzbogacić o grafikę/zdjęcia. Dotyczy to głównie rodzajów pozycji poszkodowanego podczas pierwszej pomocy, ale jest także wskazane w pozostałych zagadnieniach.
UWAGA!
Wskazane zastępowanie tekstu ilustracjami z opisem
PYTANIA SPRAWDZAJĄCE
1.Na czym polega pierwsza pomoc przedmedyczna?
2.Jakie są możliwe pozycje poszkodowanego podczas pierwszej pomocy?
3.Jakie są objawy porażenia prądem elektrycznym?
4.OBSŁUGA INSTLACJI ELEKTRYCZNYCH.
POLECENIE
Wyszukaj w Internecie kilka schematów oraz zdjęć instalacji elektrycznych i przeanalizuj, z jakich elementów są zbudowane. W zeszycie przedmiotowym narysuj jeden z prostych schematów oznaczając na nim poszczególne elementy wymienione w poniższym pliku teoretycznym. Zapoznaj się z poniższym plikiem TEORIA_O.pdf i wykonaj wszystkie polecenia i zadania w nim zawarte.
5.RODZAJE I ŚRODKI OCHRONY PRZECIWPORAŻENIOWEJ.
Poniżej plik dodatkowy ROZSZERZENIE_pdf ze strony:
http://www.pracownia.zsel.edu.pl/pliki/ochrona_pporaz_2.pdf
6.INFORMATYCZNE SYSTEMY KOMPUTEROWE - 2.
POLECENIE
Na podstawie powyższego tekstu wykonaj wszystkie zadania znajdujące się na jego końcu a także poniżej. Możesz to zrobić w zeszycie, albo jako notatkę, część albo w zeszycie, część jako notatkę lub notatkę w programie.
1.Czym system się system informatyczny od komputerowego?
2.Co to jest system informatyczny?
3.Przedstaw za pomocą schematu , z czego składa się system informatyczny?
4.Wymień i wyjaśnij po trzy przykłady systemów informatycznych ogólnoświatowych oraz polskich.
5.Co to jest WCAG 2.0 ? Wypisz i wymagania jego wymagań.
6.Co to jest system komputerowy?
7.Przedstaw w postaci schematu , z czego składa się system komputerowy i wyjaśnij poszczególne jego elementy.
8.Napisz, gdzie przechowuje się dane kopii zapasowych.
9.Wypisz podstawowe zadania systemu operacyjnego.
10.Wypisz najbardziej znane systemy operacyjne.
11 * .Wyszukaj w Internecie i zapisz, w jaki sposób tworzony jest system informatyczny.
() * - pytanie dodatkowe
7.ARCHITEKTURA (BUDOWA) KOMPUTERA - 2.
- om. schemat logicznej budowy komputera
POLECENIE
Na podstawie powyższego tekstu wykonaj w zeszycie wszystkie zadania znajdujące się na jego końcu.
UWAGA
Zachęcam do przejrzenia prezentacji multimedialnej w zakładce SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE, pod tematem: Komputer i inne urządzenia elektroniczne lub tej poniżej w PDF.
8.ELEMENTY JEDNOSTKI CENTRALNEJ - 2.
9.ZASADA DZIAŁANIA KOMPUTERA - POWTÓRZENIE - 1.
W dokumencie tekstowym Word w oparciu o ścieżkę wstawianie/kształty/prawy klawisz/formatuj autokształt wykonaj schematy oznaczone w powyższych poleceniach kolorem OLIWKOWYM. Następnie plik zapisz jako PDF i wyślij go do sprawdzenia.
ROZDZIAŁ: Płyty główne.
POLECENIA
W zeszycie przedmiotowym lub pliku tekstowym odpowiedz na poniższe pytania i wykonaj poniższe polecenia
A.Płyty główne. Standard ATX.
1.Co to jest płyta główna i jaką pełni rolę?
2.Jakie elementy montujemy na płycie głównej?
3.Jakie interfejsy są zintegrowane z płytą główną?
4.Wymień cechy charakterystyczne płyty ATX.
5.Po czym najłatwiej rozpoznać płytę ATX?
6.Wymień elementy zawarte w płycie ATX.
B.Standard WTX.
1.Wymień cechy charakterystyczne płyty WTX.
2.Po czym najłatwiej rozpoznać płytę WTX?
3.Wymień elementy zawarte w płycie WTX.
C.Standardy BTX oraz ITX
1.Wymień cechy charakterystyczne płyty BTX.
2.Wymień rodzaje płyt ITX.
3.Gdzie stosowano płyty ITX?
D.Porównanie standardów płyt głównych.
1.Napisz, co oznaczają skróty: ATX, WTX, BTX i ITX (wyszukaj w Internecie lub innym źródle).
2.Napisz, czy pierwszy komputer miał płytę główną? Dlaczego?
3.Napisz, jaka mogłaby być największa zaleta współczesnego komputera nie posiadającego płyty głównej, a jaka największa wada? Może byłoby ich więcej? Czy istnieje współcześnie komputer bez płyty głównej?
4.Na kartce A4 (format papieru do ksero) dokonaj zestawienia (porównania) cech charakterystycznych wszystkich formatów uwzględniając między innymi ich wielkość i przeznaczenie. Zdjęcie swojej pracy prześlij do sprawdzenia. Pracę tę wykonaj w POSTACI TABELI:
ATX WTX BTX ITX
cecha_1
cecha_2
Temat: Zasady BHP i ochrony przeciwpożarowej, zasada działania komputera - powtórzenie (1-2).
Na podstawie plików TEORETYCZNYCH PDF z poniższych tematów ułóż 30 pytań testowych (z odpowiedziami). Pracę w pliku Word wyślij do sprawdzenia na TEAMSA.
UWAGA! To mają być głównie pytania testowe zamknięte, a nie pytania otwarte. Proszę o tylko jedno pytanie otwarte. Proszę przypomnieć sobie, jakie są rodzaje pytań testowych. Proszę utworzyć po kilka pytań do każdego tematu.
1. BEZPIECZNA PRACA PRZY KOMPUTERZE. REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ.
2. BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY.
3. PIERWSZA POMOC W STANACH ZAGROŻENIA ŻYCIA.
4. OBSŁUGA INSTLACJI ELEKTRYCZNYCH.
5. RODZAJE I ŚRODKI OCHRONY PRZECIWPORAŻENIOWEJ.
6. INFORMATYCZNE SYSTEMY KOMPUTEROWE
7. ARCHITEKTURA (BUDOWA) KOMPUTERA
8. ELEMENTY JEDNOSTKI CENTRALNEJ
Temat: Gniazda procesorów.
POLECENIE
Przeczytaj poniższy plik i wykonaj w zeszycie przedmiotowym wszystkie końcowe polecenia.
Temat: Procesory (2h).
POLECENIE 1
W zeszycie przedmiotowym wykonaj wszystkie końcowe polecenia z poniższego pliku PROCESORY.pdf.
Proszę wyjaśnić w zeszycie pojęcie słowa SEKWENCYJNY w kontekście określenia SEKWENCYJNE URZĄDZENIE CYFROWE.
POLECENIE 2
W zeszycie przedmiotowym narysuj schemat logicznej budowy procesora (zawarty on jest także w poniższym pliku) i opisz poszczególne jego elementy.
POLECENIE 3
Na stronie https://osiemnastka.jimdofree.com/szkoły-ponadgimnazjalne/ zapoznaj się z prezentacją pod tematem: Komputer i inne urządzenia elektroniczne.
Zapoznaj się z poniższymi tematami:
Praca procesora - cykl rozkazowy
Algorytm cyklu rozkazowego procesora - animacja
UWAGA! Postaraj się zrozumieć i zapamiętać te zagadnienia.
.....................................................................................................................................................................
Temat: Procesory INTEL (1) - 2h.
POLECENIE
Zapoznaj się z poniższym tekstem z pliku INTEL_1.pdf oraz wykonaj zapisane w nim zadania i polecenia.
MASZ NA TO 2 GODZINY LEKCYJNE
Temat: Procesory INTEL (2) - 2h.
POLECENIE
- zapoznaj się uważnie z poniższym plikiem INTEL_2.pdf
- wykonaj wszystkie polecenia i zadania z tego pliku (MASZ NA TO 2 GODZINY LEKCYJNE)
- UWAGA!
Jeśli ci jest wygodniej, wszystkie zadania możesz opracować elektronicznie, łącznie z tabelami w Wordzie lub Excelu. Wtedy prace swoje wyślij do sprawdzenia na TEAMS.
Jeśli nie, zadania opracuj starannie w zeszycie przedmiotowym.
Temat: Procesory AMD (1) - 2h.
POLECENIE:
Zapoznaj się uważnie z poniższym plikiem tekstowym AMD_1.pdf i na podstawie dodatku B z poprzednich tematów wykonaj wszystkie polecenia zawarte w poniższym pliku.
UWAGA!
MASZ NA TO 2 LEKCJE, DLATEGO PROSZĘ O DOKŁADNE I STARANNE WYKONYWANIE POLECEŃ.
Temat: Procesory AMD (2) -2h.
POLECENIE:
Zapoznaj się uważnie z poniższym plikiem tekstowym AMD_2.pdf i na podstawie dodatku B z poprzednich tematów wykonaj wszystkie polecenia zawarte w poniższym pliku.
UWAGA!
MASZ NA TO 2 LEKCJE, DLATEGO PROSZĘ O DOKŁADNE I STARANNE WYKONYWANIE POLECEŃ.
Temat: Pamięci - wprowadzenie.
ZADANIE
Zapoznaj się uważnie z poniższym plikiem PAMIECI_pdf i w oparciu o ten tekst, a także o Internet oraz inne źródła, wykonaj wszystkie końcowe zadania i polecenia w nim zawarte.
Temat: Pamięci operacyjne RAM.
POLECENIA:
- przeczytaj uważnie poniższy plik RAM.pdf
- wykonaj wszystkie znajdujące się w nim polecenia i zadania
- naucz się obliczać przepustowość oraz częstotliwość efektywną w oparciu o przykłady 41.1 oraz 41.2
UWAGA: Na ten temat są przeznaczone 3 godziny lekcyjne.
Temat: Pamięci ROM.
Zapoznaj się uważnie z poniższym plikiem ROM.pdf i wykonaj
zawarte w nim końcowe POLECENIE.
UWAGA!
Masz na to 2 godziny lekcyjne.
Temat: Układy chipset.
Temat:
Układy chipset INTEL (1).
Temat: Układy chipset INTEL (2).
Temat:
Układy chipset NVIDIA.
http://gf.zsestaszow.eu/utk/chipset/
Temat:
Układy chipset AMD/ATI (2h).
Masz na to dwie godziny.
Temat: Chipset - podsumowanie.
POLECENIE:
Na podpisanych kartkach najlepiej o formacie A4 opracuj poniższe zagadnienia i pytania:
1.Co to jest chipset? (skorzystaj z Internetu)
2.Jego rola i znaczenie w komputerze (skorzystaj z Internetu)
3.Geneza układu Chipset (jak zmieniała się jego struktura?) - SCHEMAT - SLAJD 6 (zielony)
4.Zadania chipsetu (SCHEMAT PŁYTY GŁÓWNEJ) - SLAJD 3 (brązowy) => SLAJDY 7 i 8 (niebieski i żółty)
UWAGA
Slajdy znajdują się w zakładce 2_TECH
na dole temat: Budowa komputera
plik: Komputer i inne urządzenia elektroniczne.
Na ocenę wielkich wpływ ma staranność i estetyka wykonania pracy, w szczególności schematów
(kolor, rysunki wykonane przy linijce - uczycie się w TECHNIKUM).
Temat:
Magistrale i gniazda rozszerzeń (2h).
Spróbuj przedstawić w swojej prezentacji magistrale komputerowe w postaci takiej sieci dróg.
Temat: Magistrala PCI Express (2h).
Temat: Dyski twarde – budowa i parametry.
Przeczytaj uważnie poniższy plik HD.pdf
Temat:
Dyski twarde - kontrolery (2h).
UWAGA: WAŻNA W PREZENTACJI JEST GRAFIKA - odpowiednie zdjęcia
Temat: Dyski SSD.
Temat: Napędy taśmowe (2h).
Temat: Napędy optyczne.
Przeczytaj uważnie poniższy tekst NOP.pdf i wykonaj wszystkie jego końcowe polecenia.
Temat: Standardy CD, DVD i BD.
Przeczytaj uważnie poniższy tekst CDB.pdf i opracuj wszystkie jego końcowe polecenia.
Temat: Pamięci półprzewodnikowe.
Przeczytaj uważnie poniższy tekst PPP.pdf i wykonaj wszystkie jego końcowe polecenia.
Temat: Zapis liczby dwójkowej ze znakiem oraz reprezentacja stało- i zmiennoprzecinkowa.
Temat: Układy cyfrowe.
POLECENIE
1.Przeczytaj uważnie poniższy tekst UC.pdf i w zeszycie odpowiedz na jego końcowe polecenia. Przy podziale układów cyfrowych wyjaśnij każdy ich rodzaj.
2.Zapoznaj się z plikiem POPRAWA ZADANIA.pdf i samodzielnie popraw swoją pracę z ostatniej lekcji.
Temat: Algebra Boole'a.
Temat: Bramki logiczne.
Ćwiczenia utrwalające
1.Zapoznaj się uważnie z poniższym tekstem BL.pdf. Na jego podstawie wykonaj w zeszycie w punktach notatkę. W punktach wypisz wszystkie nazwy bramek logicznych, ich symbole, tabele prawdy i krótki opis charakterystyki każdej z nich.
2.Spróbuj ustnie odpowiedzieć na końcowe pytania z pliku BL.pdf.
Temat: Realizacja funkcji logicznych na bramkach.
- Przeczytaj uważnie poniższy tekst RFB.pdf
- Wykonaj w zeszycie jego końcowe polecenia
- zapoznaj się z poniższymi linkami:
http://technical.elektronowolt.net/?page=realizacja
https://www.youtube.com/watch?v=d3f1s_m60t4
https://www.youtube.com/watch?v=2zc-Oh9xcDc
https://www.youtube.com/watch?v=3ZzLmj-gfds
Temat: Kodery, dekodery i transkodery.
Przeczytaj uważnie poniższy tekst KDT.pdf
i w zeszycie odpowiedz na wszystkie jego
końcowe polecenia.
LINKI POMOCNICZE:
http://zto.ita.pwr.wroc.pl/~luban/uklady_kom/kod_dek_tran/kod_dek_tran.html
https://doczz.pl/doc/1424258/temat--kodery--dekodery-i-transkodery
Temat: Multipleksery, demultipleksery i przerzutniki.
Temat: Liczniki i rejestry.
Temat: Elementy elektroniczne stosowane w urządzeniach techniki komputerowej.
Temat: Mikrokontrolery.